نگاهی به زندگی هیپی های جدید

عکاس معروف امریکای Steve Shapiro که از ژاکلین کندی تا محمدعلی کلی عکس گرفته است از جمله خبرنگاران مجله لایف بود که با دوربینش به درون زندگی هیپی ها سرک کشیده بود. او این بار به سراغ موج جدید هیپی ها رفت که در ایالت های امریکا  در حال گسترش هستند.

او به مدت دو سال به اغلب فستیوال های رقص و آواز و خودشناسی هیپی های جدید رفت و نتیجه کارش، کتاب مصوری است که تعریف جدیدی از دنیای هیپی های قرن 21  ارائه می دهد.

هیپی های جدیدی که Steve Shapiro در مراسم و کمپ های جدید مشاهده می کرد، سالم و گیاهخوار هستند و مواد مخدر به ندرت در بین شان استفاده می شود. این هیپی ها دوست دارند به خلسه برسند ولی با موسیقی آرام، رقص، یوگا و تمرکز ذهن … حتی سکس شان نیز با هیپی های قدیم و عشقِ آزادشان فرق می کند. این روزها سکس بدون تماس ( زل زدن به چشم همدیگر) و تانترا یا عشق معنوی بیشتر طرفدار دارد.

هیپی های جدید نگران محیط زیست هستند و برای درختان دعا می کنند. آنها البته از مدیریت جهانی بازار آزاد و فرهنگ مصرفی که درست کرده بسیار ناراضی هستند … با این وجود، به نظر می رسد بیشتر از هر چیز، به دنبال یک سلامت معنوی و فردی خود هستند. آنها امیدوارند نوع زندگی که پیشه می کنند کمترین ضرر را  برای سیاره زمین ایجاد کند.

Mystic Garden, Oregon.

Schapiro-bliss

blissneohippie1

blissneohippie2

Tribe - Somewhere under the Rainbow

 

Hippies of the 21st Century Don’t Need Drugs, They Just Meditate, By Jordan G. Teicher

http://www.slate.com/blogs/behold/2015/10/19/steve_schapiro_photographs_neo_hippies_in_his_book_bliss.html

http://www.we-heart.com/2015/08/13/steve-schapiro-bliss-transformational-festivals-the-neo-hippie/

More from مرد روز
مدیتیشن، تمرین آرامش در دنیای شلوغ
خیلی ها فکر می کنند مدیتیشن حرکتی مردانه نیست و آن را به آدم...
Read More