زنم از من جدا می شود اگر …

image

مجله مردانه محترم. من یک مرد 32 ساله هستم که فکر می کنم زندگی خانوادگی ام در حال متلاشی شدن است. همسرم مدتی افسرده بود و هر دوا و درمانی که فکر می کرد را دنبال کردیم. تا اینکه یک دکتر روانشناس بعد از جلسات زیاد با همسرم به او قبولاند که مشکل همسرم کمبود جنسی است.

همسرم کاملا تغییر کرده است. قبلا در طی 6 سال ازدواج مان هیچ چیز نمی گفت و در طی آمیزش فقط دراز می کشید و من کار خودم را می کردم. سال ها اینطوری بود و اعتراضی نداشت. ولی اکنون اوضاع فرق کرده است. من این حالت جدیدش را دوست ندارم. دیگر به او اطمینان هم ندارم. او دیگر افسرده نیست. دیگر در رختخواب ساکت و بی حرکت نیست.

از همه مهمتر ایراد هم می گیرد و به نظر می رسد توقع بیشتری از من دارد. حتی تهدید کرده است که اگر آنطور که باید راضی نشود کارمان به جدایی خواهد کشید. از یکطرف همسرم را خیلی دوست دارم و این اواخر حداقل در رختخواب دوست داشتنی تر شده است. ولی دل تو دلم نیست. آشوب دارم. می ترسم و احساس راحتی ندارم.

اصلان عزیز

دیگر نیازی به انکار نیست و همه می دانیم که دنیا به شکل غیرقابل باوری عوض شده است. یکی از مهمترین تغییرات صورت گرفته، وضعیت زنان است. زنان جهان، سطح درخواست شان از زندگی بسیار بیشتر از قبل شده است. اجازه بده کمی عمومی تر صحبت کنیم بعد خود به خود به نگرانی تو می رسیم.

ما مردان به غیر از فرمان های غریزه جنسی که به طور ناخوداگاه می شناسیم  فرصت چندانی برای ما ایجاد نشده بود تا تاملی در باره نیازهای زنان داشته باشیم. خانواده، مدرسه و مسجد نیز توجه زیادی نشان نمی دهند. اما اصلان عزیز، زنان با شتاب وسیعی، از حدود 70 سال پیش، خواسته های اجتماعی بیشتری را به همراه افزایش تحصیل، کار و استقلالی که مدام در حال افزایش است طلب می کنند. از جمله خواسته های هر روز افزاینده شان، حقوق جنسی شان است.

در تمام آموزش های سنتی و حتی دستورات فلسفی و اخلاقی چند هزار سال گذشته به مردان یادآوری نشده بود که زنان هم به اندازه ما حق لذت بردن کامل و کافی ازمیل جنسی دارند. آنها هم به اوج جنسی باید برسند و هزاران خواسته ساده انسانی دیگر که ما مردان همیشه فکر می کردیم منحصر به خودمان است.

من  به سهم شعور و تجربه شخصی به تو و مردان امثال تو که با دلهره یا خشم و نفرت به از دست رفتن دنیای مردانه ای که می شناختیم غبطه می خورند می گویم که این عکس العمل در شان یک مرد نیست. ما مردان موقعیت قدیمی مان از اسمان بر ما نازل نشده بود. ما مردان اهل رقابت، شجاعت و سنجش عاقلانه هستیم. ما مدیر هستیم و حس رهبری و حمایت در ذات مردانه ما است. ما هیچ وقت با ناله و غبطه به جایی نرسیدیم.

مثال زندگی خودت می تواند بهترین الگو برای یک مرد معاصر باشد. تو همسرت را دوست داری ولی همه تعادلت به هم خورد چون زن افسرده تو به هر دلیلی یاد گرفت که سرکوب میل جنسی اش زندگی اش و حتما زندگی مشترک تان را تباه می کرده است. او سرزنده و جذاب شده است و توقع بیشتری در رختخواب از تو دارد. تو به عنوان یک مرد، اصلان عزیز، باید این تغییر را به جای انکار و تشویش و ترس، مردانه به عنوان یک مسئولیت و امتحان جدید بپذیری و قدرت و صلابت و علاقه ات به حفظ خانواده را با گسترش شعور جنسی ات حفظ کنی.

اطلاعات قابل دسترسی برای مرد امروز و دانستن ظرفیت های جنسی زنان و اینکه چه نوع خصوصیات و رفتار های جنسی را دوست دارند بی نیاز از مدرسه و مسجد و خانواده وجود دارد. اصلان عزیز، یادمان نرود که بشر همواره بر دوش سنت و تجربه گذشتگان ایستاده است ولی نگاهش به روبرو و تغییرات و زیاده خواهی و تعادل و تکامل بوده است.

ما مردان می توانیم با حفط سنت های مردانه و احترام به مسجد و مدرسه و خانواده، کمی متفاوت تر از آنها بیندیشیم و گام برداریم چون این نوع نهادها، همواره و حتما بعد از تغییر ما، خود را با سنت های جدید تطبیق می دهند.

مجلاتی شبیه ما بخش کوچکی از اطلاعات جدید هستند که به میمنت اختراع اینترنت می تواند در دسترس همگان باشد. قدر خودت و همسرت را بدان. این اتفاق جدید برای تو به عنوان یک مرد، یک شانس و ازمون جدید است. با همسرت حرف بزن و از هم بخواهید که صمیمی تر و صریح تر از همیشه، از خواسته های هم بگویید و راه های دستیابی به آن را یاد بگیرید.

شاید این وبلاگ انگلیسی که اینجا درج می کنم زیاد به کارت نیاید ولی دانستن ان جالب و برای شخص تو خط دهنده است . راه اندازان  وبلاگ « من چگونه می آیم» نوع مهربانتری از رفتار جدید زنان دنیا است که مردان را می فهمند و موقعیت کمابیش نگران شان را درک می کنند. در این وبلاگ، زنان خاطرات شخصی خودشان را در باره اینکه چطور راحت و بهتر می توانند به ارگاسم برسند ساده و صمیمی می نویسند. چون زنان زیادی هنوز هستند که اطلاع درستی از میل جنسی خود ندارند و مردان نیز می توانند با خواندن این نامه های شخصی بیرون از مدار مدرسه و مسجد و خانواده بیاموزند که زنان از نظر جنسی چگونه اند.

بهمن

image source

http://www.refinery29.com/2015/09/92730/how-to-make-me-come-tumblr

 

 

Written By
More from بهمن
چکار کنم توی رابطه با جنس مخالف اینقدر اذیت نشوم
دوستانم می گویند رفتار من باعث یک سرانجام تکراری توی رابطه هایم...
Read More