مردان بهتر است اسپرم شان را در یخ بخوابانند

47842450.cached

برای پرهیز از صدمات ژنتیکی فرزندان، مردان بالای 18 سال بهتر است به فکر ذخیره اسپرم شان در محفظه های یخی باشند. دکتر کوین اسمیت از دانشکده مهندسی علوم در اسکاتلند به خبرنگاران گفته است که اسپرم مردان در سنین بالاتر در معرض جهش های ژنتیکی ناخواسته خواهد بود .

بیماری های ژنتیکی نظیر آتیسم و شیزوفرنی در اسپرم مردان بالای 40 سال شانس شکل گیری بیشتری دارند. او که مقاله علمی اش را در فصلنامه « اصول اخلاق پزشکی» منتشر کرده است اذعان می کند که روند بالارفتن سن تاهل مردان و  به همان نسبت پدر شدن در سنین بالاتر، می تواند در درازمدت، از سلامت ژن بشر بکاهد.

تحقیقات معاصر نشان است که خطاهای ژنتیکی منتقل شده از طرف پدران، می تواند با ثبت و حفظ اسپرم از 18 سالگی به بعد، به حداقل برسد.

بالا رفتن دوران تحصیلات برای تثبیت شغل مطمئن و سایر واقعیت های اجتماعی باعث شده است که سنین پدر شدن مدام افزایش یابد. دکتر اسمیت صریحا اظهار می کند که از نظر اخلاق و وجدان، مردان موظف هستند با این مشکل بشری با دقت بیشتری برخورد کنند. مردان با ذخیره اسپرم خود در سنین جوانتر، هم شانس داشتن فرزند سالمتر را برای خود تضمین می کنند و هم در درازمدت باعث حفظ سلامت ژن بشر هم خواهند بود.

در حال حاضر، حفظ اسپرم مردان دریخدان های مخصوص هر سال حدود 200 پوند هزینه دارد ولی با افزایش درخواست ها، تکنولوژی مربوطه سریع ارزان خواهد شد.

 

Men should freeze their sperm at age 18, scientist says, Victoria Ward

http://www.telegraph.co.uk/news/health/11697770/Men-should-freeze-their-sperm-at-age-18-scientist-says.html

image source

http://www.thedailybeast.com/articles/2015/06/25/should-18-year-olds-freeze-their-sperm.html

More from سعید داورپناه
ربات ها و تصرف شغل بشر
محققین دانشگاه های Oxford و Yale ، پرسشنامه ایی را برای ۱۶۰۰ متخصص...
Read More