در باره ازدواج های که سکس نقشی ندارد

148171-bad6009e-83d0-11e3-b939-7fcb48a5bb4a

سنگ صبور عزیز

همه چیز در زندگی ما عادی بود. سال اول ازدواج ما هم پر از عشق و محبت و گذراندن اوقات هیجان انگیز در رختخواب سپری شد. اما حاملگی ناخواسته همسرم و دوندگی های ترسناک و در نهایت سقط جنینی که کمی از زمانش نیز گذشته بود همه چیز را به هم زد. مشکلاتی که برای همسرم از نظر روحی و جسمی ایجاد شد ما را از رختخواب و شیطنت های مان برای همیشه دلسرد کرد.

ما خیلی همدیگر را دوست داریم ولی نزدیک به 7 ماه است که هنوز نتوانستم به خودم بقبولانم به او دست بزنم. همسرم احساس خوبی ندارد و حتی فکر می کند تقصیر اوست و  فکر می کند دیگر  زیبا و جذاب نیست ولی صبور است. این احساس آنقدر گزنده است که نمی خوام خودم را متقاعد کنم که راهی برای بن بست وجود دارد. آیا راه نجاتی دارم؟

 

میلاد عزیز

قبل از آنکه  به طور مشخص در باره وضعیت  ناگواری که در آن قرار گرفتی حرفی بزنم اجازه بده نگاه مختصری به گسترده بودن سردی و یا حتی مرگ هیجان در اتاق خواب زندگی های مشترک داشته باشیم. نویسنده چندین کتاب در باره مشکلات مردان و زنان Donna Flagg در  سایت « روانشناسی معاصر» می گوید به غیر از 20 درصد متاهلین که زندگی شان به طلاق می رسد به همین مقدار نیز زوج های وجود دارند که رابطه جنسی در زندگی شان نقشی ندارد.

دلایل اساسی برای سرد شدن میل جنسی در بین زنان و مردان لیست بلندبالایی را شامل می شود که در میان انها شوک عاطفی که بعد از سقط جنین در خانواده برای تو صورت گرفته است یکی از آنها است. در یکی از مقالات که در این زمینه نوشته شده است با عنوان « آیا زوج های بدون سکس می توانند متاهلین شادی باشند»  به عواملی مثل مشکلات روحی،  روابط  جنسی بیرون از زندگی زناشویی، اعتیاد، مشکلات اقتصادی و انتقام برای رفتار ناخوشایند همسر نیز برای سردی فعالیت در اتاق خواب اشاره شده است.

میلاد عزیز بدون شک این اطلاعات فقط برای نشان دادن وضعیت کمابیش عمومی است که در زندگی های زناشوی وجود دارد. تو ذره ای تردید نداشته باش که احتیاج به مشاوره و راهنمای حرفه ای پزشکی داری و لطفا به هر شکل ممکن خودت را متقاعد کن که از آن بهترین بهره را ببری. دنیا به آخر نرسیده است و این را در نظر بگیر که در بعضی موارد سرد شدن رابطه جنسی دلایل فیزیکی و حتی دلایل بسیار ناخوشایند تر و حتی غیرقابل حل دارد و به همان نسبت این دوره  سرد که دچارش شدی اصلا یک بن بست نیست و می تواند تصحیح شود.

میلاد عزیز انسان و فرق هم نمی کند زن یا مرد، در کنار همه علائم ساده طبیعی  که نشانه های قدیمی و اجداد خشن تر ما را در ژن خود حمل می کنند در ضمن موجود حساس و ظریفی نیز می باشد. تنها چیزی که می توانم بگویم این است که با ایجاد احساس گناه یا میدان دادن به افکار ناخوشایند بر مشکلی که داری اضافه نکن. با همسرت بیشتر حرف بزن و سعی کن به تفاهم های کوچک که در توان شما است برسید. مطمئن باش که با پیدا کردن مشاوره حرفه ای، زمینه های بهبود را با کمک همدیگر پیدا خواهید کرد.

در پایان به عنوان مزاح یکی از نظران مطرح شده توسط دکتر Billi Gordon  را که  در سایت روانشناسی با عنوان « 4 سئوال اصلی در باره مرگ علاقه جنسی به همسر» را برایت خیلی خلاصه درج می کنم. او معتقد است به طور عمومی میل جنسی در هر ازدواجی 3 مرحله دارد:

1 – همه جا، به این تعبیر که در هر جای ممکن، زوج ها خواهان رابطه جنسی با هم هستند و این مرحله البته کوتاه ترین مرحله در زندگی زناشویی است و حدود یکسال خواهد بود

2 – اتاق خواب، این مرحله فعالیت جنسی زوج ها چند سالی طول می کشد و همیشه با وقت قبلی و در اتاق خواب صورت می گیرد

3 – راهرو، و به این تعبیر که نه تنها حس جنسی کمرنگ می شود بلکه هر بار که از کنار هم در راهرو خانه می گذرند در دل شان می گویند می خواهم سر به تنت نباشه

بهمن

 

Sexless Marriage Is Surprisingly Common by Donna Flagg

https://www.psychologytoday.com/blog/office-diaries/201203/sexless-marriage-is-surprisingly-common

https://www.psychologytoday.com/blog/contemplating-divorce/201404/can-couples-be-sexless-and-happy

4 Essential Marital Bed Death Questions

https://www.psychologytoday.com/blog/obesely-speaking/201403/4-essential-marital-bed-death-questions

http://www.news.com.au/lifestyle/relationships/inside-a-sexless-marriage-i-will-hit-rock-bottom-and-get-sex-from-other-men/story-fnet0gt3-1226809145902

Written By
More from بهمن
می ترسم این دختر را از دست بدهم
سنگ صبور عزیز مدتی است با دختری جذاب آشنا شدم که خصوصیاتش...
Read More