ماست ممدو یک مزه خوب برای مشروب

11204916_513593205462544_1837061221167685189_n

دوستان مشروب خور و غیرمشروب خور، طرز تهیه این معجون بی نظیر خیلی آسونه، توصیه میکنم حتما امتحان کنید. درست کردنش سخت نیست فقط یک ذره حوصله می خواهد و یک ذره علاقه … اگر هم هیچکدامش الان در بساط شما نیست دستور تهیه اش را به دوستی، عزیزی که عاشق آشپزی است بدهید. مزه خوشمزه ای است.

صد در صد، از سیر تا پیاز این مزه ساخته ذهن خودم هست، حدود یک سال طول کشید تا به این مزه و کیفیت برسم. همه این ماجرای علاقه ام به آشپزی به خاطر تنها بودنم در جزیره کیش شروع شد. رستوران های کیش غذاهای زیاد خوبی ندارند. یه ذره ام به خاطر اینکه معده حساسی دارم از رستوران فراری شدم. وقتی آشپزی را شروع کردم یک نیمرو هم نمی توانستم برای خودم بپزم.

این روزها هر وقت می خواهم فکر کنم یا تصمیم مهم بگیرم یا یک ذره آرامش پیدا کنم می روم سراغ آشپزی. به همراه آبجو دست ساز و گوش کردن به موسیقی مورد علاقه ام.

خیلی چیزها به این ماست اضافه کردم و بعد حذف کردم، تا به این مزه رسیدم و اما مواد لازم:

یک دبه ماست سفت و خیلی خوشمزه بعلاوه کنجد برشته نمکی ( مقدارش به دلخواه )،  پنیر پارمسان ( مقدار به دلخواه )، ذرت، نان خشک خرد شده یک لیوان ( تو همه سوپر مارکتی ها هست ) 2 عدد گوجه متوسط، ریحان و ترخان ( مقدار به دلخواه )، 4 حبه سیر، 2 عدد هویج متوسط، لیمو ترش تازه، 2 قاشق غذا خوری روغن زیتون ، رزماری، نمک و فلفل سیاه

طرز تهیه:
تمام موارد بالا را به همراه یک سوم ماست، داخل ظرف مورد نظر م یریزیم و با مخلوط کن مخلوط شون می کنم، جوری که هیچ کدوم از مواد قابل تشخیص نباشند. بعد باقی ماست را اضافه می کنیم و با چنگال به آرامی هم م یزنیم تا ماست سفت بماند و آبکی نشود و سپس می زنیم بر بدن مبارک…

چند نکته:
1) برای اینکه تیغه های گوشتکوب برقی یا مخلوط کن آسیب نبیند، هویج ها را می توانید ریز ریزکنید.

2) اگر به صدای خرچ خرچ کردن چیزی که می خورید علاقه دارید. می توانید هویج  و کنجد را آخر کار به مخلوط ماست اضافه کنید.

3) این ماست مخصوص که به شدت سالم و مقوی هم هست گاهی شبها با نان سویا نان قهوه ای به عنوان شام می خورم. هر وقت در رستوران  یا برای مهمانی .
خانگی درست کردید، لطفا محبت کنید، با همین اسم ( ماست ممدو ) معرفیش کنید

تو عرق خوری هاتون یه استکان به سلامتی ممدو هم یادتان نرود.

More from ممدو صفایی
ماست موسیر ممدو با آویشن، گوجه و فلفل سبز
آویشن تازه، موسیر تازه، گوجه، فلفل سبز اگر علاقمند باشید نمونه تند...
Read More