آیا خواستگاری، توفیق اجباری است

177

قراره دو ماه دیگه به خاستگاری دختری برم که اصلا شناختی ندارم و صرفا  خانواده هاست دارم این امر رو انجام میدم. ولی چون من میدونم یک توفیق اجباریه میخوام اولین برخوردم با این دختر تصویر مناسبی تو ذهنش از من بوجود بیاد. من در مورد چه چیزهایی باهاش صحبت کنم خوبه؟ دوستانی که تجربه دارن لطفا کمکم کنند.اصلا نمیدونم باید چی بگم! یه سوال هم از خانوما شما دوست دارین همسر اینده تون توی برخورد اول به شما چی بگه؟

 

رحیم عزیز

به نظر می رسد خواستگاری سنتی است که در فامیل شما وجود دارد و طبق تربیتی که داشتی و تجربه های که شاهد بودی برایت قابل احترام است. به نظر من سنت خواستگاری تا آنجا که حق انتخاب را برای دختر و پسر قائل شود با وجود آنکه یک توفیق اجباری است ولی می تواند فرخنده هم باشد. بی تردید بهتر می شد اگر این امکان را می داشتید که یک دوره آشنایی یا نامزدی یا هر چه که منجر به شناخت تان از هم بشود فراهم می بود.

اگر امکانش هست و اسم و مشخصات دختر را میدانی یا می توانی تهیه کنی تلاش کن که در فیسبوک یا هر شبکه اجتماعی و به هر طریقی که ممکن است در باره او کنجکاوی کنی … سعی کن بفهمی مدرسه اش کجاست. محیط کارش، دوستانش … خلاصه اینکه خیلی بی گدار به آب نزن .

در فرصت اولیه و ملاقات کوتاهی که ممکن است در خواستگاری نصیبت شود سعی کن بیشتر شنونده باشی. به او اطمینان بده که انتخاب او خیلی مهم است. صریح و صمیمی بگو که  مرد خانواده دوستی هستی و به سنت و هماهنگی امور زندگی در فامیل احترام می گذاری. بقیه اش به شانس بر می گردد و اینکه ایا آمادگی آن را دارید یا خیر.

بهمن

Written By
More from بهمن
دو تجربه خواستگاری یک مرد
من مهندس معدن هستم و 31 ساله. برای یک شرکت نیمه دولتی...
Read More