راه های درمانِ شل بودن عضو تناسلی مردان

تحقیق دانشکده پزشکی ایلینویز امریکا می گوید مردانی که از اختلال نعوظ یا شل بودن عضو تناسلی، رنج می برند از پیگیری در باره این نقیصه کوتاهی می کنند. بررسی فوق نشان می دهد از میان بیش از ۶ میلیون مردی که در امریکا می بایست به فکر دارو و درمان باشند فقط ۲۵ درصدشان اقدام به تهیه دارو کرده اند.

o-PENIS-SIZE-facebook

درگزارش آمده است:« امکان دارد گران بودن داروها یکی از دلایل باشد ولی شرم و بها ندادن به این مشکل نیز از دلایل مهم این ماجرا هستند»

این حقیقت را نمی شود نادیده گرفت که سلامت جنسی یکی از اصلی ترین عناصر تعیین کیفیت زندگی است. دکتر Kevin McVary می افزاید:« چون مشکلی که این مردان با آن روبرو هستند یک بیماری است و باید مداوا شود»

با وجود آنکه تحریک نشدن آلت مردانه، زندگی بسیاری از مردان جهان را تحت الشعاع قرار داده است ولی مردان به دلایل بسیار آن را نادیده می گیرد. با این همه شاید ضروری است این حقیقت تبلیغ شود که در کنار خوردن غذای کم چربی، استراحت بیشتر، دوری گزیدن از داروهای مسکن قوی، سیگار و کم تحرکی، انواع مختلف درمان نیز در دسترس این مردان قرار دارد.:

۱ – PDE5 Inhibitors

حدود ۷۵ درصد مردانی که از این اختلال رنج می برند در قدم اول مداوا، نسخه این دارو را از پزشکان دریافت می کنند.  این داروها مسیر راحت تری برای افزایش گردش خون در عضو تناسلی ایجاد می کنند. سه داروی مشخص این مرحله وایگرا٬ Cialis و Levitra است.

در حین استفاده وایگرا و Levitra  باید از پرهیزهای غذایی پیروی شود. غذاهای چرب و سنگین باید پرهیز شود یا حداقل ۲ ساعت قبل از خوردن دارو باشد.  Cialis تا ۳۶ ساعت موثر خواهد بود و پرهیز غذای مشخصی ندارد. هر ۳ داروی فوق عوارش جانبی مشابهی نظیر سردرد٬ سرخ شدن صورت و ترش کردن معده را به همراه دارند. با Cialis درد کمر و پهلو نیز گزارش شده است.

۲ – Alprostadil

اگر داروهای مرحله اول جواب ندادند یا بیش از حد گران بودند یا تاثیرات جانبی اذیت کننده داشتند نسخه Alprostadil برای بیمار نوشته می شود که کار اصلی اش در کنار شل کردن عضله ها باعث روان تر شدن گردش خون هم می شوند. این دارو یا با تزریق بر روی آلت تناسلی خواهد بود یا با ریختن مایع درمنفذ آلت صورت می گیرد.

یکی از شایعات مربوط به تاثیرات جانبی این است که تزریق مداوم باعث خراش پوست در محل تزریق و در ادامه باعث ایجاد درد در حالت تحریک شده آلت خواهد شد. اما تاثیر ثبت شده برای این تزریق این است که بیمار به مشکل priapism یا تداوم حالت تحریک شده در زمان طولانی مبتلا می شود که مشکلات خاص خودش را دارد.

۳ – تزریق یا مالیدن ژلِ تستوسترون Androgen

در گزارش دانشگاه الینویز اشاره شده است که ۳۱ درصد بیماران از مرحله سوم داروها که نوعی هورمون درمانی است استفاده کرده اند. این نسخه یا با تزریق روزانه٬ هفتگی و یا با گذاشتن چسب های حاوی دارو صورت می پذیرد. این دارو برای مردانی است که از میل و قوای جنسی کمتری برخوردارند و خود این مشکل باعث تحریک نشدن آلت تناسلی می گردد.

استفاده غیر ضروری از این درمان خطرناک است٬ از عوارض جانبی آن غلیط شدن خون و افزایش گلبول های قرمز است که اگر تحت کنترل صورت نپذیرد امکان سکته قلبی را افزایش می دهد.

 

The Penis Problem Many Guys Completely Ignore BY CHRISTA SGOBBA

http://www.menshealth.com/health/men-ignore-erectile-dysfunction-treatment

image source

http://www.huffingtonpost.com/2013/01/10/penis-size-smaller-after-prostate-cancer-treatment_n_2447677.html

More from سعید داورپناه
عکاسی از زوج های منتظر فرزند
از ۳ سالِ پیش برای عکاس روس Jana Romanova رفت و آمد...
Read More