بحران در بیست و چند سالگی

شاید باورش دشوار باشد ولی میانسالی اولین دوره عمر نیست که افراد با بحران هویت و شخصیت روبرو می شوند. بیست و چند ساله ها نیز دستخوش زلزله روحی و هویتی می گردند. فرق شان این است که در دوران میانسالی، انسان برای اولین بار و به طور جدی با « مرگ» آشنا می شود. در صورتی که بحران بیست و چند سالگی به خاطر روبرو شدن با « زندگی » است.

gee-800x400

برای عبور کم ضررتر از بحران دوران جوانی بد نیست این مسائل را رعایت کنیم:

1 – به اتفاقات و برنامه های اضافی نه بگویید

مهمترین چیزی که سپری کردن وقت با دوستان و تفریح، نوشیدن و حتی چرخ زدن مداوم در شبکه های اجتماعی برای تان می آورد از دست دادن زمان است. برای خودتان دیسیپلینی بیافرینید که قادر باشید هم به نیازهای اجتماعی تان پاسخ دهید و به دوستان تان نه بگویید.

2 – دوست جدید یک نعمت است

اصلا به این شعار کلیشه ای تکیه ندهید که دوست های خوبی نداشتم. سرم شلوغ است و دیگر لازم نیست وقت و توجه برای آشنای با دوست جدید بگذارم. هر دوست یعنی یک شبکه جدید از آشنایان، بعلاوه دانشی که یک انسان به زندگی شما می آورد همگی یک ثروت واقعی هستند.

3 – شکست خوردن عادی است به شرطی که از آن یاد بگیرید

شکست خوردن و اشتباه کردن به خودی خود اتفاقی است متعلق به گذشته … برای همین، بها دادن به خطاها و نارسایی های انجام یافته، تاثیر دیگری جز اثبات بی لیاقتی نیست.

خیلی آسان خواهد بود در حین شکست، خودتان را با موفقیت دیگران بسنجید. طبیعی است نتیجه ای جز توهین و خودکم بینی نخواهد داشت.

4 –  افزایش دانش و آگاهی خودتان، بهترین سرمایه گذاری ممکن است.

هر نوع سرمایه گذاری دیگر با ریسک همراه است جز ارتقای خودتان .

5- نابرده رنج، گنج میسر نمی شود

 

5 Things Every Success-Hungry 20-Something Needs To Know – Ross Simmonds

http://elitedaily.com/money/five-things-every-ambitious-twenty-something-know/990612/

Ross Simmonds writes at RossSimmonds.com, where he shares a research-backed studies and his personal perspective on entrepreneurship, life, communications and technology.

Wikipedia

More from ترجمه‌ی محمد رادفر
تاثیر مثبت خرافات
جمله معروف « بزنم به تخته، مشکلات داره حل میشه» در بسیاری...
Read More