بیام خاستگاریت با من ازدواج میکنی؟

Waterhouse Dante and Beatrice
Waterhouse Dante and Beatrice

سلام
من مدتیه یک دختری رو دوست دارم. خیلی زیاد ولی اون خیلی علاقه ای نسبت به من نداره نمیدونم به خاطر اختلاف سن 10 ساله ی منه یا چیزای دیگه. توی مدت اون با پسری دوست شده و ی جورایی انگار با هم خیلی رابطه شون گرمه. تو این مدت من همیشه بهش هر جور کمک مالی که بوده می کردم حتی الان که واقعن هیچ رابطه ی بین مون نیست من هر ماه بهش پول میدم چون قبلش با هم همکار بودیم و اون به خاطر من مجبور شد سر کار نیاد و در ضمن دوست ندارم سر کار دیگه ای بره و هم ی جورایی خودش هم دوست نداره بره سر کار دیگه ای.

چند روز پیش بهش گفتم اگه برات خاستگار خوبی نیاد و با اینی که دوست هستی ازدواج نکنی من بیام خاستگاریت با من ازدواج میکنی؟ گفت نمیدونم. یعنی من باید حداقل یکی و دو سال صبر کنم. من الان 32 سالمه به نظر شما چکار کنم؟

 

شاهین عزیز

1- حق مسلم تو است که از هر دختری خوشت بیاید و ملاک های انتخاب نیز مربوط به خودت است اما اگر همه جذابیتی که این دختر خانم برایت ایجاد کرده است بر محور زیبایی ظاهری اش تمرکز یافته است لازم است همه ماجرا را بررسی مجدد کنی. هر چند همه می دانیم که افسون عشق، میدان زیادی به استدلال نمی دهد.

2 – به نظر می آید از قدرت مالی ات برای ادامه رابطه دوستی با این دختر خانم بیش از مقداری که می تواند جوانمردانه و از سر کمک و حمایت یک همکار سابق باشد استفاده می کنی.

3 – این دختر خانم حدودا 22 ساله « خیلی علاقه ای» به شما ندارد و عملا نشان داده است که در عرصه دوست یابی نیز، خودش را در مسیر فرصت های جدید گذاشته است. این را بدان که اگر این تمنای اولیه او نسبت به تو از همان اول وجود نداشته نباشد شانس افزایشِ این عدم تمایل بیشتر خواهد شد. وقف همه اوقات زندگی به همدیگر، به خودی خود از اشتیاق یک زوج عاشق نیز بعد از مدتی خواهد کاست چه برسد به اینکه اصلا علاقه اولیه قدرتمندی وجود نداشته باشد.

4 – این دختر خانم نیز حق مسلم او است که هر رفتاری که به نفع موقعیت فردی اش است از خود بروز دهد ولی برای رشد شخصیت مستقل خودش و میدان ندادن به احساسات یکطرفه تو، منطقی و عادلانه بود که یا وابستگی مالی خودش را از تو قطع کند یا تکلیف خودش را با تو مشخص سازد.

5 –  این دختر خانم خیلی جوان است و تردیدش طبیعی و منطقی است. شاید می خواهد شیطنت ها و تجربیات کوچکی داشته باشد قبل از آنکه به یکباره وارد یک زندگی جدی زناشوی شود. اینجاست که فاصله سنی شما کمی مسئله دار می شود چون تو در سن معقول ازدواج هستی و لی او نیست.

6 – برای مدتی حمایت مالی این ربطه آشنایی را قطع کن و صبور و نجیب به خودت و او زمان بده. اگر امکان گفتگو هست وضعیت خودت و تصمیم خودت را صمیمانه توضیح بده تا سوء تفاهم ایجاد نشود که می خواهی از حربه پول و با در مضیقه قرار دادن وی، ادامه رابطه ات را تضمین کنی.

شاهین عزیز ولی باید حتما مطمئن شوی که دوستت دارد و می خواهد و می تواند با تو در زیر یک سقف زندگی کند. این حداقل تضمین زندگی مشترک در دنیای کنونی است.

بهمن

Written By
More from بهمن
احساس شرم مردان از گریه کردن
سنگ صبور محترم از وقتی که خودم را شناختم به خاطر نمی...
Read More