چون سلیقه خاصی دارم محکوم به تنهای ام؟

Crossroads-choice-dilemma-580x427

سنگ صبور عزیز سلام.
پسر بیست و شش ساله ای هستم که دانشجوی فوق لیسانس در یکی از دانشگاه های ایرانم. از لحاظ ذهنی آدم با مطالعه ای هستم و همین باعث شده تا منزوی و تنها باشم، تا به حال دو رابطه داشتم که هر دو به خاطر اعتقادات سنتی خانواده فرد مقابل به پایان رسید. همین باعث شده نفرت در وجودم زبانه بکشه، سنگ صبور عزیز انسانهای اطرافم شاید یک دهم مطالعات و ذهن من رو ندارند ، اما شاد و موفق اند. گاهی اوقات عکس هاشون رو می بینم که یکی رو دارند و شادن و از خودم می پرسم چرا من نباشم؟

چرا فردی مثل من نیست، یا حداقل آدمی که بتونم از چیزهایی که ازش لذت می برم براش بگم و اون هم درک کنه. محیطی هستم که اطرافیانم مثلا زد بازی گوش می دن یا مثلا گاهی می بینم اطرافیانم دخترها رو به چشم شکار می بینن نارحت می شم و از اینکه با افتخار تعریف می کنن از این شکار خونم به جوش میاد. این و هزاران تناقض دیگه که حتما باهاش آشنا هستی و باعث شده من نتونم با دور و برم ارتباط بگیرم…

سوال اینجاست: می دونم جایگاه بدی ایستادم ولی اگر ارتباطاتم رو به کل قطع کنم اون وقت کی رو پیدا کنم برای دوستی؟ و سوال دوم آیا من سخت گیرم در انتخاب شریک؟ یا چون سلیقه خاصی دارم محکوم به تنهایی ام؟

با تشکر  م –  ط

 

م . ط عزیز
مطمئن باش این حس و تفاوتی که بین خودت و دیگران می بینی اتفاق نادری نیست. به طور نسبی می گویند حدود 30 درصد شهروندان جهان ذهن مستقلی یافته اند که به آنها اجازه می دهد سلیقه و رفتار زندگی شان را خودشان تدارک ببینند. افرادی که کلک های تبلیغاتی رسانه ها ی خصوصی و دولتی را تشخیص می دهند. یا به عبارتی دیگر، دارای ذهن انتقادی هستند.
ولی امثال تو محکوم به تنهای نیست و حتما جفت خودت را پیدا خواهی کرد اولا چون از سیاره دیگری نیامده ای و دوما چون همه شرایطی که باعث به وجود آمدن هویت و سلیقه تو شده است توانسته است افراد زیادی با هویت و مرام مشابه تو  نیز در جامعه پیرامون تو تربیت کند. یکی از مزایای هوشمندی و قدرت اجتماعی تو باید در این نهفته باشد که آنها را تشخیص دهی و با آنها دوست شوی.
برای اینکه ناچار نشوی با دنیا قطع رابطه کنی شاید بد نباشد که نگاهت « از ما بهترانی» نباشد. فروافتاده و با وقار همه چیز و همه نوع انسان را پذیرا باش. این را هم بد نیست دقت کنی که انسان هر چه پیچیده تر باشد شانس بازی با روح و ذهن دیگران، برایش امکان پذیر تر است.
.
 درک بیشتر، شانس لذت بردن از همنشینی با مجموعه گسترده تری از افراد را نصیب تو خواهد کرد. این گوی و این میدان فرخنده زندگی. لذت ببر و با چنگ و دندان حق مهربان و سراسر عاشقانه ات را از زندگی بگیر.
.
بهمن
Written By
More from بهمن
چیزهایی در باره گذشتهِ همسرِ دوستم می دانم
چند سالی می شود که در محل کارم با یک نفر خیلی...
Read More