شکست را باید با پوست خودتان لمس کنید

The Sensational Character of Art  By Von Ogden Vogt
“The Sensational Character of Art” By Von Ogden Vogt

به طور مداوم دو نوع نامه خیلی مشابه هم از دختران و هم از پسران به مجله ارسال می شود. برای تان نمونه ای از هرکدام شان می گذارم تا به یک نکته کمابیش عمومی اشاره کنم:

من ی دختر 23 ساله ام.

متاسفانه پا تو هر رابطه ای ک با جنس مخالف میزارم ب جدایی ختم میشه .از اخلاق بعضیا خوشم نمیاد. از اونی هم که من خوشم میاد اون بنا ب دلایلی به رابطه ادامه نمیده. واقعا نمیدونم چی کار کنم. از تنهایی دیگه لذت نمیبرم نیاز دارم یکی پیشم باشه. هیچ دوست واقعی و صمیمی دختر ندارم . با مامانم هم ب خاطر اختلافات مذهبی زیاد رایطه خوبی ندارم. پریسا

من اسمم امیر هست و یک مشکل دارم لطفا اساسی راهنماييم کنيد
راستش من 26 سالمه و  دارم ارشد ميخونم ولی همچنان تنهایم و دوست دختر ندارم، اینو بذاريد کنار. دیدن اینهمه دختر تو دانشکده که بعضا جذابم هستن، این مساله خیلی رنجم میده، نه تو لیسانس و الان نمیتونم با یه دختر ارتباط داشته باشم، این قسمتيش به کودکيم بر میگرده چون خانواده سنتی دارم و مادرم مخالف هم صحبتی من بادختراي فامیل بود. لطفا راهنماييم کنید. مخصوصا وقتي میبینم بچه های  14,15 ساله امروزی هم دوست دختر دارن بیشتر اعصابم بهم ميريزه
 .
امیر و پریسای عزیز
اگر به دنبال ریشه ها و دلایل بگردید ماجرا دلسرد کننده تر می شود و واقعا برای بعضی ها یافتن یار چنان غیرقابل باور و دور از دسترس است که وصفش نیز غیر ممکن می شود. روی سخنم با همه  پریسا ها و امیرهای است که ابر سنگینی با لجبازی تمام سایه دلگیرش را بر روی زندگی شان انداخته است. ابری که شاید به نظر  برسد قیافه، وضع مالی، نحوه تربیت، محیط پیرامون و یا بدشانسی آدمها ایجاد می کند.
 .
ولی به جرئت و صراحت می توانم اعلام کنم و اغلب زوج های که این نوشته را می خوانند نیز می توانند شاهد این ادعا باشند که بیشتر رابطه های که افرادعادی در جهان نصیب شان می شود به طرز باور نکردنی حدس هم نمی توانستند بزنند روزی همدیگر را ملاقات می کنند و از هم خوش شان بیاید و با هم زندگی مشترک داشته باشند.

 .امیر و پریسای عزیز فقط کافی است خودتان را به یک پرسه ساده در کوچه و خیابان های محل زندگی تان دعوت کنید. به شکل بسیار شگفت انگیزی متوجه خواهید شد اکثر افراد جهان ضعف و کمبودهای که در خودتان قائل هستید را دارا هستند ولی با این وجود در کنار انسانی قدم می زنند که آنها را دوست داشتنی یافته اند.
 .
پریسا و امیر عزیز، یکبار به دنیا آمده اید و یکبار برای همیشه همین که هستید را واقعبینانه با تمام وجود بپذیرید و با چنگ و دندان حق خود را از زندگی بگیرید. هیچکس، تاکید می کنم هیچکس جز خودتان، به وجود آورنده این وضع نیست جز خودتان. دست از لیست کردن نارسایی ها و بدشانسی ها و بدبختی ها بردارید.
 .
مهم این است که قدم های عملی بردارید. شکست ها و نه شنیدن ها را در خیال خود تجسم نکنید. شکست را باید با پوست خودتان لمس کنید تا لذت نازنین تماس با دست شریک عزیزتان مثل اکثر زوج های دیگر جهان، شگفت زده تان کند.
 .
بهمن
Written By
More from بهمن
آیا مردی که قبل از ازدواج، بهداشت فردی را رعایت نمی‌کرد تغییر می‌کند؟
آیا مردی که قبل از ازدواج، بهداشت فردی را رعایت نمیکرد تغییر...
Read More