ساختن کیکِ ارزان طلا

24-Carrot-Cake-main__880

بستنی های طلایی برج میلاد سر و صدای زیادی بر پا کرد و تب بحث و مشاجره در باره اسراف و تجمل، فروش آن را متوقف ساخت. در این میان بیش از همه دلم برآی آشپزش سوخت که طرح آن را شاید در اینترنت دیده بود و ایده  های زیادی که با ورقه های 15هزار تومانی طلای خوردنی یا ارزانتر از آن با پودر طلای خوردنی می توانست انجام دهد.

شاید هم طمع و حرص سودجویانه مدیر رستوران و گذاشتن قیمت دهها برابر ( 400 هزار تومانی)  بر روی طلای خوردنی، مسبب همه ماجرا بود.

برگ طلای خوردنی یا پودرش هیچ ضرری برای بدن ندارد و در حقیقت هیچ طعم و خاصیتی نیز ندارد. در تمام شهرهای بزرگ غربی حتما رستورانی خواهید یافت که طلای خوردنی جزو منوی غذا یا مشروب شان است. در دوران قرون وسطی، خوردن کیک طلا یا خرده ریز و گرد طلا نشانه فخر و  تجمل در بارگاه های اشرافیت محسوب می شد.

اما این روزها همه می توانند در خانه نیز آن را درست کنید. برگه ها یا پورد طلای خوردنی را با کمی جستجو در اینترنتی می توانید تهیه کنید یا به اقوام و آشنایان مسافر از خارج، بسپارید برای تان سوغاتی بیاورند. من از عهده ظرافت کار بر نمی آیم وگرنه دوست داشتم در مهمانی دوستانه بعدی و محض خنده، کیک کوچک طلا سرو می کردم.

 

http://www.boredpanda.com/expensive-looking-carrot-cake-paige-russell/

http://candy.about.com/od/candyglossary/g/What-Is-Edible-Gold-Leaf.htm

Written By
More from امید
ترانه ایی زیبا از گروه سرمه
خواهر بزرگم زهره، از نسلی است که جوانی اش در فاصه بین...
Read More