نگرانی مردان از آشنای اولیه

سنگ صبور عزیز سلام
مدتی هست که در محل کار به یکی از خانم های همکار که دو سالی از من کوچکتر هست علاقه مند شدم. البته این علاقه به نظر خودم چندان از روی شناخت نبوده چون به خاطر شرایط کاری ارتباط خاصی با هم به غیر از سلام و علیک و دیدار تصادفی در حین عبور و مرور در محل کار نداریم. اما خب ظاهر ایشان و نوع رفتاری که با دیگران دارند این احساس رو در من بوجود آورده که او همان فرد مناسب من است. بعد از گذشت یک سال و اندی از این علاقه، به تازگی و فقط در شبکه های اجتماعی یکدیگر را دنبال می کنیم (مثل لایک در فیسبوک و اینستاگرام یا پیام تبریک و…). هنوز با او به طور مستقیم حرفی از علاقه ای که وجود دارد نزده ام اگر چه فکر میکنم از رفتار و حالاتم این موضوع را به خوبی متوجه شده است.

NG_222-28_0068

علت مستقیم صحبت نکردن من هم چند موضوع بوده که خیلی مختصر به آنها اشاره میکنم تقاضا دارم راهنمایی بفرمایید. نکته اول اینکه با توجه به همکار بودن ما و سن و سال مان (من 28 و ایشان 26) امکان برقرار رابطه دوستی خیلی کم است و با توجه به شناختی که از ایشان دارم فکر میکنم اگرهم جوابش مثبت باشد قطعا برای ازدواج خواهد بود. البته من هم مشکلی با این موضوع ندارم اما برای ازدواج هم به مدتی برای آشنایی احتیاج است و هم اینکه من از لحاظ مالی و مهمتر از آن مشکل سربازی فعلا قادر به ازدواج نیستم. (اما به فکر آن هستم)

موضوع دوم که به شدت مرا آزار می دهد این است که مدام احساس میکنم او با کسی در ارتباط است و احتمالا علاقه ای به من (علیرغم ظاهر مناسب، تحصیلات خوب و…) ندارد.

و در آخر اینکه نمی خواهم این ابراز علاقه به شکل نامناسبی انجام شود. متاسفانه امکان ملاقات حضوری فعلا مقدور نیست و نمی دانم باید چطور و از کجا شروع به صحبت کنم؟

مهیارعزیز

اجازه بده به سه نگرانی اصلی ات بپردازم.

1 – بخش اصلی نامه ات، فقط و فقط احساسات یکطرفه خودت است و این حس و رفتار را در بسیاری از نامه های ارسالی مردان و زنان جوان به سنگ صبور می شود مشاهده کرد. هیچکدام مستقیم حرف نمی زنید. همه حساب و کتاب ها بر اما و اگرها و حدس و گمان های یکطرفه متکی است. در صورتی که اغلب تان به شکل های مختلف با فردی که مورد علاقه تان هست یا در محیط کار و زندگی یا در شبکه های اجتماعی در تماس هستید.

نگران هستی که سن هر دوی شما ناخواسته، هر تلاش شما برای آشنای را به سرعت به میدان ازدواج می کشاند و با وجود اینکه به ازدواج هم فکر می کنی ولی به دلایل مشخص امادگی آن را نداری … مهیار عزیز قبل از هر چیز باید بفهمی که این عاطفه ایجاد شده واقعاً دو طرفه هست یا نه؟ در قدم بعدی، اگر تمایل برای آشنای عملا مشخص شد لازم نیست همه جا جار بزنید. خیلی مستقیم و صریح در دوران آشنای اولیه، شرایط و پیشنهادات مربوط به ادامه رابطه را بدون هیچ تعارف یا پناه بردن به حدس و گمان، با هم مرور کنید.

2 – علائم حسادت و عدم اعتماد از همان ابتدا و حتی بدون آنکه هیچ رابطه ای شکل گرفته باشد نگرانت کرده است. بخشی از آن طبیعی است چون نمی خواهی از دستش بدهی. در ضمن اگر کمی واقعبینانه تر بنگریم باید به خودمان بقبولانیم که رسم روزگار و حقی که دختران و زنان به دست آورده اند کمی برای مردان معاصر دشوار است.

این روزها خوشبختانه زنان نیز نظر و سلیقه خودشان را برای انتخاب شریک زندگی دارند. اهداف و آرزوهای شخصی خودشان را می خواهند پیاده کنند. از همه مهمتر، هیچکس تاب و تحمل « سوختن و ساختن» را ندارد. این اتفاق خوب است چون ضرورت یافتنِ همراه و همدل و همسر، را به یک اصل اساسی تبدیل کرده است.

برای همین مهیار عزیز، از همان اول باید تکلیفت را با خودت و او روشن کنی. سر فرصت و با دقت و شعوری که در وجودت هست به فردی دل ببند که به او و هر کاری که می کند احترام بگذاری و اعتماد کنی. این ریسکی است که هویت تو و تصمیم و انتخاب آگاهانه تو باید تقبل کند.

3 – آشنای اولیه نیز دقیقاً برای همین است. در طی این دوره صریح و صمیمی، اول از همه باید به خودت، جذاب و شریک خوب بودن و مهربان و یار بودن خودت اعتماد کنی. نگران هستی که نتوانی به بهترین وجهی دعوت به آشنای را عملی سازی. مهیار عزیز، ابراز علاقه اولیه برای شروع یک رابطه اولیه بدون شک بعد از یک سال و نیم همکار بودن در او ایجاد شده است. مطمئن باش او یک حس مشخص از وجود تو دارد. پس نترس. در درجه اول به خودت و سلیقه ات احترام بگذار و همانی که هستی باش.

در اولین فرصت، تقاضای آشنای اولیه را فراهم کن. کجا و کی و چگونه اش به صورت طیبیعی ایجاد خواهد شد و فقط باید فرصت را برای هر دوی تان ایجاد کنی. شهرها قادرند به شما فرصت دیدار دور از چشم دیگران را بدهند. دعوت به تئاتر، سینما و قهوه یا ملاقات در کتابفروشی یا کتابخانه عمومی یا برنامه موسسات خیریه و هزاران اتفاق عمومی دیگر، بهانه ایی برای تردید برایت نخواهد گذاشت.

در پایان اینکه، یادت باشد هر واکنشی که او نشان دهد فرخنده و دوست داشتنی خواهد بود چون به نظر تو، او موجود دوست داشتنی و با شعوری است. اگر نه بگوید از سلیقه و انتخاب خودش دفاع کرده است و اگر آری بگوید از هم سلیقه بودن هر دوی تان مطمئن می شوید.

بهمن

image source

http://www.tv.com/news/new-girl-first-date-review-buy-1-get-2-free-136512509579/

Written By
More from بهمن
دختره سوئدیه، چطور مخشو بزنم
سلام من یک مرد ۲۴ ساله ام. در مورد حسی که نسبت...
Read More