بی احترامی همسرم به من

مردی هستم در دهه سوم زندگی و از نظر اجتماعی در موقعیتی مناسب و بالا. با همسرم در یکی از کشورهای آمریکای شمالی زندگی می کنیم و هر دو شاغلیم با درآمد مناسب. مشکلی که میخواهم با شما در میان بگذارم این هست که همسرم به هیچ وجه احترام من رو نگه نمیداره.

این وضعیت سالهاست که وجود داره و با گذشت زمان بهتر نشده بلکه بدتر هم شده. این موضوع باعث افت شدید اعتماد به نفس من شده طوری که حتی در محل کار هم نمیتونم تمرکز کنم و به درستی کارم رو انجام بدم. تحمل این بی احترامی ها در خونه و حتی در حضور فامیل همسرم دیگه برام غیر قابل قبول شده. خوشحال میشم نظر شما رو بدونم.

  بهنام عزیز

بهترین و ساده ترین راه تشخیص، گفتگو است. شما بعد از این همه سال و سپری کردنِ بیشترین ساعات زندگی تان با هم و با وجود  خاطره ها و اهداف مشترک، باید امکان صحبت صمیمی و به دور از غرض ورزی را با هم داشته باشید.

دعوتش کن به یک شام خوب یا مسافرتی کوتاه و ساده … و در طی سفر سعی کن بهترین و کنترل شده ترین رفتار ممکن را داشته باشی تا دوران سفر در آرامش کامل قرار بگیرد. بعد در موقعیتی مناسب با او حرف بزن و تاثیرات رفتارش و دلایل رفتارش را بپرس…بدون تهمت و توهین و مطرح کردن بدی ها و اشتباهات و خاطرات تلخ… فقط از خودت و حس خودت برایش بگو… بگو که تاثیر منفی این رفتارش، شخصیت و هویت ترا جریحه دار و ضعیف می کند.

اما قبل از همه، این دلایل را پیش خودت مرور کن:

شاید از رفتار روزمره شما ناراضی است و یا در واکنش به بی اعتنایی شما، منفعلانه، مشغول تلافی است.

شاید فاصله سنی تان زیاد است.

شاید فاصله فرهنگی و اجتماعی تان اذیتش می کد.

شاید از نظر جنسی قادر به حل نیازهای همسرت نیستی. شاید هم  او تمایلی به شما ندارد و از نظر جنسی، سرد است و …

شاید رفتار و نحوه ابرازِ احساسِ همسرتان، صریح است و خودش هم نمی داند که مشغول بی احترامی است.

شاید دچار نوعی از افسردگی است.

Written By
More from بهمن
من مردی را دوست دارم و می خواهم به او بگویم
من میخواستم بگم که دختری هستم ۲۴ ساله و شدید تو این...
Read More