30 سال دیگر سکس برای تولید مثل نیست

multiple_pregnancyپروفسور و نویسنده ۹۱ ساله اتریشی – امریکایی  Carl Djerassi که از سازندگان اصلی قرص ضد بارداری است در مصاحبه ای اعلام کرد که تا سال ۲۰۵۰ اکثر زنان و مردان فقط برای لذت و تفریح سکس خواهند داشت و ماجرای تولید فرزند از طریق لقاح مصنوعی صورت خواهد گرفت.

استاد برجسته شیمی بازنشسته دانشگاه استنفورد که  حدود ۶۰ سال پیش٬ تحقیقاتش برای تولید و توسعه هورمون پروجسترون به تهیه قرص ضدحاملگی کمک بنیانی کرده است در مصاحبه اش با تلگراف بر اساس شناختی که از تحول لقاح مصنوعی دارد به چند پیشبینی در این زمینه میدان داده است.

۱- رقم استفاده کنندگان کنونی لقاح مصنوعی که در برگیرنده ۵ میلیون زنِ کمابیش نازا است به سرعت در تمام جامعه افزایش خواهد یافت چون سیستم منجمد کردن تخمک و اسپرم به سالمترین شکل ممکن رسیده است. نسل های بعدی مردان و زنان برای تولید مثل ابایی ندارند که به بانک های اسپرم و تخمک مراجعه کنند چون خودشان در بهترین سال های باروری٬ اسپرم و تخمک برای آینده شان ذخیره کرده اند.

۲ – همزمان با آن٬ نسل های آینده لازم نیست به خاطر پدر و مادر شدن حتما همسری داشته باشند. آنها با اطمینان کامل و بدون هیچ دلهره ای با یک جراحی ساده٬ امکان تولید مثل از طریق سکس را برای همیشه خنثی می کنند.

۳- .تصمیم زنان و مردان آینده برای از کار انداختن امکان تولیدمثل٬ به خودی خود باعث می شوند که بارداری ناخواسته و سقط جنین از صفحه روزگار حذف شود

۴-  تصمیم به پدر و مادر شدن محدودیت زمانی نخواهد داشت و به سنین میانسالی و بالاتر سپرده خواهد شد. مردان و زنان آینده٬ نگران ایجاد فرزندانی با بیماری های ژنتیکی نخواهند بود چون بهترین سهم بارداری را در فریزرهای لابراتوارهای پزشکی ذخیره کرده اند.

۵- زنان دنیا نیز به پایان نگرانی های مربوط به دیر شدن وقت ازدواج و بارداری می رسند و ساعت بیولوژیکی بی معنی می شود. زنان از آن پس در هر سنی قادر به تولید مثل با استفاده از تخمک های منجمد شده و سالمِ دوره جوانی خویش خواهند بود

۶- مهمترین پیشبینی فرهنگی و اخلاقی که پروفسور Carl Djerassi تخمین زده است بیشتر شبیه انقلاب جنسی است که در غرب با آمدن قرص بارداری توسط او و همکارانش بوجود آمده بود. زنان در دوره ساخته شدن قرص ضدحاملگی٬ با اعتماد و امکانات مطمئن تر قادر به کنترل و مدیریت نیازهای جنسی خود گشته اند. آنها از آن پس ناگزیر نبودند که با سرپوش نهادن بر میل جنسی خود٬ از ریسک حامله شدن دوری بجویند. اما در سال ٬۲۰۵۰ رابطه جنسی بشر فقط و فقط برای لذت و تفریح خواهد بود.

Sex will soon be just for fun not babies, says father of the Pill

More from مرد روز
چرا با وجود خورشید و ستارگان، فضا سرد است؟
فضای بیرون از جو زمین آنقدر وسیع و تاریک است، آنقدر فاصله...
Read More