پندهای جنسی مخرب – فقط دنبال زنان زیبا باش

Vincent van Gogh (Dutch, 1853 - 1890 ), La Mousmé,
Vincent van Gogh (Dutch, 1853 – 1890 ), La Mousmé,

در بخش اول این مقاله به نمونه هایی از تربیت جنسی نامناسب که از دوران نوجوانی به طور غیرمستقیم در بین مردان رواج می یابد را نقل کردیم. در این قسمت به یکی از بزرگترین توهمات ساخته شده در باره زنان می پردازیم که دیر یا زود شریک و همسر و یا مادر فرزندان ما خواهند شد.

فقط دنبال زنان زیبا باش 

این روزها عکس ها و تصاویر ویدئوهای پورنوگرافی اولین تصورات جنسی نسبت به زنان را در ذهن بسیاری از ما مردان نقش خواهد بست و به همین خاطر٬ ناخودآگاه بدنِ نوع خاصی از زنان و حتی تجسمِ شخصیت مخصوصی از رفتار جنسی زنان در وجود ما مردان شکل می گیرد. زنانی که به نظر می رسد از بقیه همجنسان خود بسیار لوندتر٬ زیباترهستند.

برای بسیاری از مردان این تعبیر ایجاد می شد که تصویر زن بی نقض و باربی گونه دنیای پورنوگرافی, الزاماً زیبایی است که همه زنها باید داشته باشند. با این تصور از زن٬ نه تنها فرصت‌های زیادی را برای یافتن شریک و معشوق و دوست از دست می‌دهیم بلکه ناخودآگاه فکر می کنیم, زن‌های دیگر ارزش وقت تلف کردن را ندارند.

هیچکس منکر زیبایی و جذابیت جنسی که زنان دارند و تفاوت انواع جذابیت ها نیست. عملا از شرط های اصلی رابطه برای مردان جذابیت است. فقط جذابیت مفهوم و تعریف گسترده تر است از چیزهایی که رسانه های دنیای سرگرمی می سازند.

واقعیت طبیعی و اساسی این است که همه زنها به اشکال مختلف برای انواع مردان جذابند. هم گردن کشیده٬ پوست نرم و لطیف٬ پاهای بلند٬ دستان ظریف٬ چشمان قشنگ و پر پشتی موها که نشانه های سلامت فیزیکی مخصوص قدرت تولید مثل را در خود دارد برای مردان جذاب است و هم  صمیمیت٬ صداقت٬ آرامش و مهربانی٬ کنجکاوی٬ هوش و وقار و هزاران وجه جذاب دیگر که نشانه های همیاری و همسری موفق را در خود دارد.

یافتن جفت خوب و تشکیل خانواده و هماهنگ کردن تمامی فعالیت های زندگی در پیرامون این واحد اجتماعی برای دراز مدت از خودگذشتگی می خواهد. به همین خاطر زیبایی و جذابیت یکی از  پاداش های بسیار مطبوع است که در سیستم واکنشی ما در طی تحول و تکامل طبیعی ایجاد شده است.

جذابیت، زیبایی و لطافت زن را نمی توان انکار کرد ولی محدود کردن تعریف زیبایی به تصویر زن های عروسکی در دنیای سرگرمی ها، با واقعیت زندگی انسانها تطبیق ندارد.

بخش اول

این مقاله متن مستقلی است که بر اساس مطالب منبع زیر نوشته شده است

Five Lies that Distort Male Sexuality and Hurt Men – Jamie Utt

http://everydayfeminism.com/2014/09/distort-male-sexuality-hurt-everybody/?utm_content=bufferce011&utm_medium=social&utm_source=facebook.com

More from مرد روز
کاریکاتور روز – دو دلیل جنگ در خاورمیانه
دلایل جنگ افروزی در خاورمیانه آنقدر اشکار است که حتی کاریکاتوریست ها نیز...
Read More