آمار خودارضایی مردان و زنان

infographic_2

بسیاری از حقایق رفتاری انسان ها به دلایل بسیار پیچیده نسل اندر نسل برملا نمی شود و در حریم بسیار خصوصی افراد برای همیشه پنهان می ماند. خودارضایی از جمله پدیده هایی است که تعداد زیادی از انسان ها در طول تاریخ تجربه می کنند ولی همواره توسط عموم با انکار روبرو می شود. اطلاعاتی که مرکز سلامت و رفتار جنسی دانشگاه ایندیانای امریکا گرد آورده است نشان می دهد بیش از ۷۰ درصد امریکایی ها خودارضایی را تجربه کرده اند.

 نکته جالب اینکه خودارضایی همواره با دنیای مردانه گره خورده است ولی آمار  فوق نشان داده است زنان در طی سنین مختلف ( و البته حدود ۱۰ درصد کمتر از مردان) خودارضایی می کنند تا آنجا که نزدیک به ۸۵ درصد زنان ۲۵ تا ۲۹ ساله جواب مثبت به سئوال اصلی تحقیق فوق داده اند.

به نظر می رسد این اواخر در باره منافع خودارضایی نیز تحقیقاتی صورت می گیرد؛ شاید بد نباشد با دیدن این اعداد یادآوری شود که خودارضایی عمل جنسی بسیار راحت، کم توقع، کم هزینه و بی دردسری است.

بسیاری از متخصصین سلامت جنسی، در جواب این سئوال که  اندازه نرمال برای خودارضایی چقدر است به یک درک کلی اشاره کردند و آن اینکه تا مادامیکه این عمل، اختلالی در سلامت و روحیه اجتماعی و شغلی افراد ایجاد نکند عادی و معمولی است.

 

How Often the Average Woman and Average Man Masturbate – KRISTEN SOLLEE

http://www.womenshealthmag.com/sex-and-relationships/how-women-masturbate?icid=OBtrafficMH_TBD_SB4

http://fivethirtyeight.com/datalab/dear-mona-i-masturbate-more-than-once-a-day-am-i-normal/

 

More from ترجمه‌ی محمد رادفر
چرا زنان نروژی تمایل جنسی شان را بیشتر بروز می دهند
 روانشناس دانشگاه علم و صنعت نروژ Mons Bendixen  که تحقیقش را در فصلنامه Evolutionary Psychology منتشر کرده...
Read More