سه درخواست مردانه

ما مردان عقل مان فقط در چشم مان نیست

بله درست است که ما در باره زیبایی قیافه و بدن زنها که تصویرشان روی جلد مجلات و تبلیغ کالاها هستند حرف می زنیم ولی باور کنید ما مردان هم وقتی در باره زنانی که می شناسیم حرف می زنیم فقط به بدن شان نمی پردازیم. برای ما خنده های ریز و شیطون، با هوش بودن و خوشفکری شان، یا راست گویی و جسارت و خیلی چیزهای دیگر که ربطی به قیافه و زیبایی شان ندارد هم جذاب و دوست داشتنی است.

ما مردان هم دوست داریم تعریف بشنویم

یک قانون عمومی برای جلب توجه زنان زیبا وجود دارد و آن اینکه تعریف کردن از آنها کمکی برای آشنایی با آنها نخواهد کرد چون از این نوع تعاریف زیاد می شنوند. درست بر عکس این قضیه در مورد مردان صدق می کند چون هیچ موقع این قرار وجود ندارد که از جذاب بودن مان حرفی به میان آید. نه تنها جذاب و زیبا بودن بلکه حتی اشاره کوچکی در باره قیافه عمومی مان نیز ازما دریغ می شود.

نقش ما مردان اینطوری حک شده که جذابیت ما در موفقیت و تخصص ما نهفته است. در همه جای دنیا، یک فرهنگ مسلط وجود دارد که مردان شکارچی هستند نه شکار، مردان خواستار هستند نه خواستنی. ما مردان چابک هستیم چون زنان غزال هستند و باید همیشه جویا و مهیا برای تعقیب آنها باشیم.

توجه یک مرد را کاملا متوجه خود خواهید کرد اگر از شما بشنود که « خط دور دهن که موقع خندیدن تو صورتت درست میشه خیلی جذابه». مطمئن باشید آن را هرگز فراموش نخواهد کرد. اشتباه بزرگی است اگر فکر کنید مردان می دانند که خوشتیپ و جذاب هستند. باور کنید خیلی ها نمی دانند.

نمی دانید چه زجری دارد جهنمی که تستوسترون ایجاد می کند

خیلی در باره پسرهای جوان و دیوانه بازی های شان حرف به میان می آید. ولی فقط کافی است تجسم کنید در این دوره چه زجری را تحمل کردیم. یک باره یک عالم مواد و هورمون بدن ما را مثل دیگ می جوشاند.

تنها راه به آرامش رسیدن در این دوران طوفانی که البته همیشه به صورت کنترل یافته با ما خواهد بود میل غریزی برای خشونت است. انگار یک دیو روی شانه ما نشسته است و مرتب برای هر مشکلی فقط خشونت را به ما تعارف می کند. میل به حل کردن مشکلات، دلشوره ها و نگرانی ها با پرخاش و خشونت در ذره ذره هورمون های بدن ما برای خودش می جوشد. باور کنید خیلی سعی می کنیم این دیو خشونت را مهار کنیم. با ما مهربان تر با

Five Important Things Women Don’t Know About Men By Noah Brand

http://goodmenproject.com/featured-content/five-important-things-women-dont-know-about-men/

 

image source

http://www.publicdomainpictures.net/

 

 

More from سعید داورپناه
تئوری مغز مشترک در بعضی حیوانات
در اواخر قرن بیستم  Robin Dunbar این تئوری را مطرح کرد که ...
Read More