دختر باید آفتاب ندیده باشه

سلام. مدتی پیش به دختری در دانشکده علاقمند شدم. او هم توجه نشان می دهد ولی چون می دونم این دختر قبلا با پسری در دانشکده دوست بوده قدم پیش نمیگذارم.

حس عجیبی همرا با عذاب وجدان دارم که چرا به توجه این دختر پاسخ نمیدم؟ 

جاوید عزیز

بسیاری از مذاهب معروف مثل اسلام و یهودیت و مسیحیت  زن را به نوعی اغواگر و ایجاد کننده گناه در مرد می بینند و این زن است که باعث اخراج مرد از بهشت اولیه شده است. 

به طور کلی، زن در این مذاهب، قابل اعتماد نیست و برای همین، دختران به محض بلوغ باید شوهر داده شوند.

به عبارتی دختران و زنان جوان باید آفتاب ندیده باشند و نباید قبل از ازدواج، میل جنسی خود را بروز دهند. این محدودیت نسبت به زنان بخش مهمی از تربیت و فرهنگ سنتی جامعه بوده است.

اما عذاب وجدان تو جاوید عزیز برای این است که می دانی این روزها دختران را نمی توان آفتاب ندیده فرض کرد. می بینی و می دانی که دختران مثل تو باهوش هستند و قدرت استقلال و سلیقه و شعور دارند. 

او همکلاس تو است و طبیعتا به او حق می دهی که مثل خودت کنجکاو یا علاقمند به آشنایی با جنس مقابل باشد و تجربه کار و دوستی با آنها پیدا کند.

از من می شنوی به توجهی که در قلب و ذهنت برای او ایجاد شده گوش بده. این دختر به دلایلی که به تو مربوط است توجهِ تو را کسب کرده است. پس به تشخیص و سلیقه خودت گوش کن. برو و آشنا شو و به خودت و او حق معرفی و شناخت متقابل بده.

 

Written By
More from بهمن
نزد روانپزشک بروم یا روانشناس؟
پسری هستم 25 ساله ساکن تهران. حدود 8 سال پیش فهمیدم مشکلات...
Read More