تعریف علمی بوسه

محقق دانشگاه تگزاس « شریل کرشبام» کتابی را با عنوان « تعریف علمی بوسیدن» به رشته تحریر در آورد مصاحبه زیر خلاصه ای از گفتگوی مجله نیویورکر با او است:

در کتاب به این مسئله اشاره کردی که واکنش زنان و مردان در حین بوسیدن متفاوت است؟

 انگیزه و عکس العمل و حتی نیت مردان در حین بوسیدن با زنان فرق دارد. از نظر بسیاری از مردان، بوسیدن یک زن به منزله این است که موافقت اولیه و ضمنی برای داشتن یک رابطه جنسی داده شده است.

 برای زنان، بوسیدن به خودی خود، عمل مستقل و مهمی است. بوسیدن به زنان کمک می کند تا پی ببرند مردی که بوسیده اند چگونه فردی است و یا می توانند حدس بزنند آیا امکان ادامه یک رابطه با فردی که بوسیده اند در چشم انداز خواهد بود؟

بوسه اول چقدر مهم است؟

بوسه اول می تواند آینده یک رابطه را برای برخی از زوج ها پیش بینی کند. بی شک دلائل دیگری نیز در شکل گیری و توسعه یک رابطه دخالت دارند اما بوسهِ اول در حقیقت مهمترین قضاوت طبیعی و فی البداهه است که بدن انسان ابراز می کند. 

آیا در حین بوسیدن بخشی از هورمون تستاسترون از دهان مرد به دهان زن منتقل می شود؟

بله درست است… از اینطرف و آنطرف می شنویم که چرخاندن زبان و مکیدن متوالی لب و زبان، مسخره و زیادی است. اما به لحاط بیولوژی قابل درک خواهد بود اگر بدانیم جذب تستاسترون مردان در حین بوسیدن، میل جنسی ما زنها را تحریک می کند و در طی یکی دو هفته آینده، آمادگی بیشتری برای آمیزش در ما ایجاد می گردد. اتفاقی که برای هر دو نفر خوب است.

 ما زنها اگر در کنار مردان احساس راحتی نکنیم. اگر اعتماد در جای خودش نباشد و وقتش نرسیده باشد و یا در موقعینت ناراحتی باشیم بدن ما هورمونی ایجاد می کند به نام کورتیزول که با وجود آن، شانس تدارک یک بوسه خوب خیلی کم خواهد کرد.

نکته بعدی اینکه آگر دو نفر برای مدت طولانی کنجکاو همدیگر باشند و عطش بوسیدن به آرامی در آنها افزایش یافته باشد آمادگی بیشتری برای یک بوسه به یادماندنی خواهند داشت.

چه اتفاقی در بدن ما صورت می گیرد وقتی که می بوسیم؟

 در حین بوسیدن بدون آنکه متوجه باشیم ضمیر ناخودآگاه ما دستخوش فعل و انفعالات خواهد شد. بوی بدن نقش مهمی ایفا خواهد کرد. زنان، بویژه جذب بوی طبیعی بدن مردان خواهند شد. بوی مخصوصی که به طور غریزی  نشانگر سلامت فرد روبرو می باشد.

تحقیقات جمع آوری شده برای تدوین کتاب حاکی از آن است که نیمی از زنان و مردان اعلام کرده اند که بوسه نامطبوع اولیه، ملاک مهمی برای پایانِ دادن یک رابطه خواهد بود که تازه ایجاد شده است. 

More from ترجمه ونداد زمانی
سوءظن و عشق در دیکتاتوری
رمان «توهم» اثر «ویکتور مارتینوویچ» در وهله اول به نظر می رسد...
Read More