سقط جنین آینده کلینیک لازم ندارد

روزانه 42 میلیون زن از بازداری ناخواسته جلوگیری می کنند
روزانه 42 میلیون زن از بازداری ناخواسته جلوگیری می کنند.

قبل از آنکه به گزارش درج شده بپردازم اجازه دهید خاطره ایی از ماجرای تلاش من و همسرم  مینا در ایران را برای تان نقل کنم. در دورن جنگ ایران و عراق و وقتی که هر دو دانشجو بودیم ناخواسته متوجه شدیم که قرار است پدر و مادر شویم. هیچکدام کار ثابت نداشتیم و اصلا نقشه ایی و برنامه ایی برای داشتن فرزند در ان موقعیت نداشتیم.

همسرم با انواع شگردها و نسخه های موجود در جامعه ایی که سقط جنین ممنوع بود تلاش کرد تا بلکه مشکل را حل کنیم ولی نشد. ما حتی به خانه یک مرد کمابیش مشکوک با وسایل و اتاقی غیر بهداشتی هم رفتیم که گفته بودند دکتری است که غیرقانونی کورتاژ می کند ولی همسرم به کل ماجرا اعتماد نکرد. هر نوع آمپول و قرص هم که در بازار سیاه بود خریدیم ولی اتفاقی نیفتاد. تصادف روزگار اما در روزهای  جنگ و موشک زدن به تهران، راه حلی در پیش روی  قرار داد. انفجار یک موشک در چند خیایان دورتر از جایی که همسرم در یک باجه تلفن مشغول حرف زدن بود باعث شد که او بیهوش شود و در بیمارستان بر اثر شوک وارده سقط جنین کرد.

کمپانی خدمات بهداشتی هلندی Women on Web  اعلام کرده است که سالانه 42 میلیون زن به خاطر حاملگی ناخواسته در سراسر جهان اقدام به سقط جنین می کنند. موسسه غیر انتفاعی فوق از جمله مراکزی  است که کارشان کمک به زنان  کشورهایی نظیر شیلی، عربستان سعودی کاستاریکا و کره جنوبی است که سقط جنین در آنها به شدت ممنوع می باشد.

سازمان ملل متحد در سال 2012 جلوگیری از بارداری  ناخواسته را به عنوان حقوق بشر به رسمیت شناخته است اما بر اساس آمار یک موسسه  بهزیستی غیر انتفاعی  بین المللی Guttmacher Institute،  بیش از 47 هزار زن در سال به خاطر سقط جنین غیر بهداشتی جان خود را از دست می هند و رقم صدمه جسمی و روحی به میلیونها نفر می رسد.

کلینیک مستقر در امستردام Women on Web ماهانه به بیش از 2000 زن از طریق ارسال قرص های سقط جنین که درصد کارایی اش بین 95 تا 98 درصد است یاری می رساند. بنا به گفته مسئولین کلینیک فوق بیش از 40 درصد زنان دنیا در محدوده  کشورهایی زندگی می کنند که سقط جنین غیرقانونی است.

دو قرص mifepristone و misoprostol ظرف 2 الی 3 هفته به زنانی که فرم درخواست کلینیک را در اینترنت پر کنند به انها از طرق مختلف و از جمله همکاری کمپانی های دارو سازی محلی و داروحانه های همکار ارسال می شود و اگر دسترسی به دکتر هم میسر نباشد خدمات غیر مستقیمی در این نیز ارائه می دهد.

یکی از نکات جالب توجه حضور این موسسه بهداشتی در بعضی ایالت های امریکا بود که در نواحی دورافتاده و در مناطقی که محافظه کاران و مخالفین سقط جنین قدرت بسیار دارند می باشد. بر اساس امار ارائه شده در نیویورک تایمز رقم بسته شدن کلینیک های سقط جنین در امریکا هر روز کاهش می یابد و امکان دسترسی زنان سخت تر می شود.

AlterNet / By Allegra Kirkland
The Future of Abortion Is Here—No Clinic Needed

 http://www.alternet.org/news-amp-politics/future-abortion-here-no-clinic-needed

More from ترجمه‌ی محمد رادفر
روانشناس هاروارد: بشر پیشرفت را انکار می‌کند
با هر آمار و مقیاسی که بنگریم جنایت، فقر و امراض در...
Read More