مردان و دو راه ساده برای جذابیت بیشتر

5-12-bock1597kunstfueralle

 1 – مردان پر مو …

مردان، پر موتر از زنان نیستند ولی به خاطر هورمون هایی نظیر تستاسترون از موهای بلندتر و ضخیم تر در نقاط بیشتری از بدن برخوردارند. داشتن موی بیشتر در صورت مردان دلایل دیگری هم دارد:

مردان نخستین برای یک لقمه شکار می بایست فرسنگها در باد و خاک می دویدند و برای همین داشتن موهایی بلند و فراوان در درون دماغ٬ مژه های بزرگ و ابروی پرپشت باعث جلوگیری از گرد و خاک به دهان و بینی و حتی گوش می شد. سبیل و ابرو در ضمن از ریزش عرق سر و صورت به چشم و دهان جلوگیری می کردند و …

حقیقت اصلی تر آن است که بدن ما مثل سایر پستانداران٬ همه جایش پوشیده از مو است ولی به خاطر ظریف شدن و کمرنگ شدن٬ کمتر قابل مشاهده هستند.

بعضی از دانشمندان معتقدند رابطه نزدیکی بین درجه بالای تستاسترون و جذابیت جنسی مردان پر مو وجود دارد. زنان نخستین٬ به دنبال نشانه های قدرت٬ استقامت٬ شهامت٬ قابلیت شکار و تهیه غذا و حمایت در مردان بودند. انتخاب زنان برای بقا و شانس بیشتر بارور شدن تخمک های محدودشان، خود را به صورت انتخاب جنسی بروز می داد. بویژه اینکه حدود ۳ سال نگهداری یک فرزند آنها را شدیدا نیازمند یاری و حمایت پدر فرزند می ساخت.

به عبارت دیگر  بعد از هزاران سال، بشر و بخصوص جنس مونث متوجه رابطه بین پر مو بودن مردان جسور، شکارچی و محافظ خوب بودن شان شد بدون انکه از نظر علمی بدانند موی زیاد رابطه مستقیم با تستاسترون دارد.

این روزها رویش مو در بسیاری از قسمت های مختلف بدن نظیر موی سر و صورت به خاطر زندگی در محیط کنترل شده ( گرما یا خنکی مصنوعی) ضرورت طبیعی اش را از دست داده است. به همراه رنگ باختن کارکرد طبیعی موی بدن٬ تعریف جذابیت جنسی هم در طی ۱۰۰ سال اخیر کاملا تغییر کرده است.

نکته جالب توجه که همه ما در زندگی، مدام روبرو می شویم این است که تغییرات فرهنگی یا ارزش ها و سلیقه ها خیلی سریع صورت می پذیرند ولی تغییرات بسیار جزیی فیزیکی٬ احتیاج به هزاران سال تکرار شرایط جدید دارند تا سر سوزنی تغییر و انعطاف از اصل ایجاد کنند. ولی بدون تردید اصلاح موی دماغ و موهای اضافی بین ابرو و گردن از بدیهیات زیبایی مردانه در دنیای معاصر است.

2 – ما مردان کمتر به بو حساس هستیم ولی دلیل نمی شود که …

تحقیقات نشان داده است که بدن زنان و مردان به یک اندازه ایجاد بو می کند ولی گویا زنان از حس بویایی قوی تری برخوردارند. به تعبیری دیگر ما مردان کمتر متوجه افزایش بوی بدن در طی فعالیت روزانه و بویژه زیاد شدن بوی دهان بعد از مصرف غذاهای مختلف در طی روز می شویم. یادمان باشد که انتقال احساس زیبایی و جذابیت  و یا هر تاثیر موثری که به دنبالش هستید باید همراه با بوی مطبوع باشد.

مسواک زدن و استفاده از بوگیرهای ساده زیر بغل و افزایش دفعات شستشوی بدن در طول هفته از جمله واجبات برای جذاب بودن  و سلامت در دنیای معاصراست.

anigif_enhanced-buzz-12049-1389638089-1

More from سعید داورپناه
ماشین های سرکش کمتر خریدار دارند
در فیلم «تلما و لوئیس» وقتی که به کمک هالیوود٬ ماشین فورد...
Read More