چرا تک همسری تبلیغ نمی شود؟

why-there-has-been-a-surge-of-women-using-adultery-web-site-ashley-madison

دنیا جای اسرار آمیزی است، بشقاب پرنده‌ها، قبرستان های عجیب 5 هزار ساله، هیولای افسانه ایی دریاچه اسکاتلند… در این فکر بودم که در این دنیای پر از افسانه و اسطوره آیا واقعا تک همسری می تواند بزرگ‌ترین افسانه عالم باشد؟

دست خودم نیست ولی از شما چه پنهان، من دلم برای خیانتکاران می سوزد، با وجود همه قضاوتهایی که در مورد آنها وجود دارد و فشاری که برای وفادار ماندن از طرف شریک زندگی شان به آنها وارد می‌شود، باید خیلی سخت باشد با دروغ‌هایی که می‌گویند و احساس گناه‌شان زندگی کنند.

یکی از سایت‌های جنجالی دوست یابی با نام Ashley Madison به طور مستقیم شعار می‌دهد: «زندگی خیلی کوتاه است، عشق بازی کن» آنها تلاش می‌کنند با سپر بلا قرار دادن این حرف، درد و جراحت حاصل از خیانت را در طول زندگی توجیه کنند.

اما من که هستم که قضاوت کنم؟ چه کسی به بیماری‌های مقاربت جنسی و فرزندان نامشروع اهمیت می‌دهد؟ زندگی خیلی کوتاه است! به نظر می‌رسد که این فرهنگ ِ رفتاری در حال عادی شدن است و بسیاری از مردم برای شان این تصور آسانتر شده است که بودن با چند نفر، طبیعی تر از تلاش برای بودن با یک نفر باشد!

فقط برای شفاف سازی، من نمی‌گویم که هر فرد همه زندگی‌اش را باید فقط با یک نفر باشد، تک همسری به نظر من، بودن با یک نفر در یک دوره زمانی خاص است. با این وجود معلوم نیست که فرهنگی دوران ما خیانت را تشویق می‌کند یا نه؟

بعضی از دانشمندان با توجه به شباهت ژنتیکی ما به موش‌های کوچک صحرایی که در دشت‌ها زندگی می‌کنند این تئوری را مطرح می کنند که تک همسری غیر طبیعی است.

جامعه می‌خواهد هر جا به نفعش بود از علم به گونه‌ای استفاده کند که به راحتی رفتارهای انسانی را با تشبیه آنها به  جانوران کوچک خزدار، توجیه کند، طوری که انگار ما مسئول رفتار خودمان نیستیم.

من فکر نمی‌کنم جامعه باید با خیانتکارانی که همزمان با چند نفر رابطه دارند مدارا کند، فکر می‌کنم مردم باید مسئولیت رفتار خود را در جامعه بپذیرند، اگر شما یک رابطه تک همسری را نمی‌خواهید لطفا ازدواج نکنید. این علم موشک سازی نیست یا حتی هیچ علم پیچیده دیگری نیست، این فقط یک حس مشترک و همدلی با انسان هوشمند تکامل یافته است که با او زندگی می کنید.

Dr John Grohol موسس و مدیر مجله اینترنتی « مرکز روان »، گزارش می‌دهد که موسسات آمارگیری و سنجش عقاید در حقیقت در خدمت زمینه سازی خدمات بازاریابی برای فروش و ارائه محصولات به مشتریان هستند. وقتی که نزدیک به 28 میلیارد دلار سالانه در صنعت سکس غیرقانونی در حال گردش است برای سوداگران منطقی است که بازار جدید عشق یابی اینترنتی و بردن آن به درون خانواده ها و زندگی تک همسری توسعه یابد.

در مورد عشق بدبین شدید؟ نباشید! بر اساس تحقیقات انجام شده، با همه تبلیغات و شایعات، رابطه‌های جنسی زناکارانه فقط در کمتر از ۲۵ درصدِ روابط متعهدانه اتفاق می افتد.

دانشمندان بر سر اینکه انسان‌ها برای یک رابطه تک همسری ساخته شده‌اند اختلاف نظر دارند. اما… اگر دیوید بلین شعبده بازمی‌تواند ۴۴ روز در یک اتاقک شیشه‌ای بدون غذا دوام بیاورد من کاملا مطمئن هستم، مردم عادی دارای این قابلیت روحی و روانی هستند که در یک رابطه تک همسری بمانند. سوال این است آیا آنها واقعا این را می‌خواهند؟

خیانت به همسران از زمان باستان دربین افراد جامعه رایج بود، این چیزی نیست که با توسعه بیولوژیکی بوجود آمده باشد. در حالیکه موازی با همین زمان، مردمانی داریم که برای عشق می‌جنگند و به تک همسری اعتقاد دارند. این ممکن است طبیعی نباشد اما… اگر فکر می‌کنید تک همسری یک افسانه است پس حتما هست! اگر شما غریزه شهوانی یک موش صحرایی را دارید ممکن است خیانت کنید. من از نوع آدم هایی هستم که می خواهم فقط با یکی باشم… اما این منم! تشخیص شما ناشی از شناخت تان از خودتان است.

 

Is Monogamy A Myth? Why We Should Stop Using Science – Yazmin Joy Vigus

http://elitedaily.com/dating/sex/is-monogamy-a-myth-why-we-should-stop-using-science-as-an-excuse-for-cheating/

 

Written By