زندگی بدون فرزند پوچ و بی هدف نیست

image-20150519-25432-f6c9hs

۱ –  خیلی خودخواه باید باشید که بچه نخواهید

بله ولی شما هم خودخواه هستید. درست است که پدر و مادر بودن یعنی از خودگذشتگی و عشق بی چون و چرا … اما حقیقت اصلی این است که فقط می خواهید یک کپی از خودتان بسازید که اخلاق و مذهب شما را داشته باشد و آرزوهای انجام نیافته تان را برآورده کند. بجه داشتن یعنی میل تکرار خودم…یعنی خودخواهی

۲- معلومه خیلی از بچه بدت میاد

اصلا و ابدا اینطور نیست. زیبایی و نشاط و معصومیت بچه ها غیرقابل انکار است. همیشه فرصت داریم با فرزندان فامیل و دوستان، لحظات صمیمی و توام با بازیگوشی داشته باشیم.

 ۳- من هم فکر نمی کردم دلم بچه بخواهم ولی بعد عقلم آمد سر جایش

بعضی ها فکر می کنند تغییر عقیده خواهیم داد چون تصمیم نسنجیده ایی را مرتکب شدیم. در صورتی که خیلی از ما با دقت و وسواس کامل همهِ حوانبِ بدون فرزند بودن را بررسی کرده ایم. ما واقعا جانانه در باره تصمیم مان فکر کرده ایم.

۴ – پس یعنی هدفی توی زندگی ات نداری؟

اگر همه دلیل زندگی آدم ها فقط تکرار نسل خودشان باشد پس انسانیت چیست؟ ما بچه بیاوریم که آنها بچه بیاورند و خوب آخرش چی؟ این شد هدف؟ یعنی هیچ ارزش و انگیزه دیگری در زندگی انسانها موجود نیست؟

اصلاً این حرف که آدم هایی بدون فرزند انگیزه و هدفی نخواهند داشت بی انصافی و بی احترامی به انسانیت است. بخصوص این روزها که بیش از یک سوم بزرگسالان مجرد زندگی می کنند.

 ۵ – پس چه کسی از تو مراقبت خواهد کرد وقتی پیر شدی؟

پس انداز خودم و حقوق بازنشستگی و خانه سالمندان …  این روزها تکیه کردن به فرزندان به عنوان بیمه ایی تضمین شده برای دوران پیری یک قمار بزرگ است.

6 Weirdest Things People Say When You Tell Them You Don’t Want Kids By Sarah Brown

http://www.alternet.org/sex-amp-relationships/how-not-be-dick-your-child-free-friends-six-easy-pieces?paging=off&current_page=1#bookmark

منبع تصویر

http://theconversation.com/

More from ترجمه‌ی محمد رادفر
چرا من همچنان مجرد هستم
شکی نیست که بخش بزرگی از آدمها، این روزها مختارانه تصمیم می...
Read More