قدم هایی در مسیر ساختن رحم مصنوعی

محققین ژاپنی در توکیو تکنیکی را توسعه دادند به نام EUFI — extrauterine fetal incubation که تقریبا همه مراحل و وسایل موجود در رحم را در لابراتوار گرد هم آورده است. سرپرست این تحقیق دکتر متخصص زنان Yoshinori Kuwabara در دانشگاه توکیو، از 10 سال پیش در پی دستیابی به پلاسنترای مصنوعی (جفت) است. تجربیات پزشکی او در مورد کودکان زودرس او را به این ایده نزدیک کرده است که زمینه های تکنیکی برای ساختن یک رحم مصنوعی را نیز بپروراند.

artificial-wombدر تحقیق جدید وی، درون یک محوطه شیمیایی، نظفه یک بز ( با پیوند بند ناف به خونِ اکسیژن افزوده شده) در محفظه ایی از مایع مصنوعی قرار داده شده است. محوطه ایی که گرما و نسبت غلظت مشابه با رحم بزِ مادر دارد.

گروه محقق توانستند برای 3 هفته بزبچه را در رحم مصنوعی نگه دارند ولی با مشکلات چرخش خون و غذا در محوطه لابراتوار مواجه شده اند و هنوز مسیر عملی دشواری هایی را در پیش رو دارد ولی آقای « کاوابارا» امیدوار است در آینده این تکنیک را برای حل مشکلات و خطرات ناشی از تولد بسیار زودرس کودکان بشر به کار ببرند.

”The future is rosy for bioethicists,” Caplan says.
Perri Klass’s most recent book is ”Baby Doctor.” She is a pediatrician at Boston Medical Center.

http://isupportorganic.blogspot.ca/2013/11/the-artificial-womb-is-born-and-world-of-the-matrix-begins.html#FuieV3tfvAXstk8i.01

More from ترجمه‌ی محمد رادفر
گاوصندوق حزب
در پی رسوایی مالی و کلاهبرداری شهردار مونترال جرالد ترامبلی و رئیس...
Read More