دختر بامعرفتی هستم اما تنهام

 

سی و دو ساله و مجردم… دختر ورزشکار و شاد و مهربونی هستم. از نظر ظاهری قیافه ام بد نیست و خوش پوش هستم. در کارم هم موفق هستم. این قضیه عجیب تر شد که  در رابطه بعدی هم این مساله تکرار شد.

من دلم نمی خواد آویزون کسی باشم و خیلی غرور دارم و اینکه بره و بعد ازش خبری نشه من پیگیر نمیشم … اما شاید من نمی تونم فرد دلخواه خودم رو پیدا کنم. شاید من یه ایراد اساسی دارم.

لطفا اگه می تونید راهنمایی کنید. دوست دارم از دیدگاه یک مرد به این مساله نگاه کنید من نمی دونم مردها دقیقا چه جوری فکر می کنن…

 

مریم عزیز

من می توانم از فرصت طلبی ها و سوء استفاده های مردان بنویسم و با گناهکار نشان دادن مردان کمی خیالت را راحت کنم ولی مشکل ترا حل نخواهد کرد.

مریم عزیز خودت را مسئول تجربیاتی که داشتی بدان بدون آنکه آنها را منفی ارزیابی کنی. دنبال مقصر گشتن یک واکنش احساسی است و چاره هیچ مشکلی نخواهد بود. بخش اعظم تصمیمات و تجربیات تو کاملا  مناسب وضعیت تو بوده و اصلا خطایی هم صورت نگرفته است. اما شاید بهتر است از این پس بر اساس تحلیل مشخص از شرائط و نیازها و توانمندی های خودت، فیلتر جدیدی تهیه ببینی و با دقت بیشتر شریک و جفت مورد علاقه ات را انتخاب کنی.

اما در باره سکس … افرادی مثل تو به دلائل مختلف تربیتی و فرهنگی، باور دارند که رابطه جنسی، بخش واقعی، ضروری و حتی جذابِ آشنایی ها می تواند باشد. تا اینجایش به نظر من مثبت است فقط می ماند مسائلی که بعد از آن، گریبانگیر مردان و بخصوص زنان را می گیرد.

منظورم نگاه منفی و محافظه کارانه نسبت به داشتن رابطه جنسی نیست ولی در هیچ کجای دنیا نمی توان این حقیقت را انکار کرد که وارد شدن به حریم بسیار شخصی ناشی از روابط جنسی، یک رابطه را به سطح دیگری از تماس و مراوده می کشاند که اگر قدم های بعدی اش مشخص نباشد انرژی منفی زیادی، حداقل برای یکی از طرفین ایجاد خواهد کرد.

عوامل و دلائل روانی و فیزیکی و حتی اقتصادی زیادی در تصمیمات دو نفری که در رابطه دوستی در مرحله تماس جنسی قرار می گیرند وجود دارد از جمله آنها تفاوت ساعت بیولوژیک مردان و زنان است. تو اگر به همین شیوه برای چند سال دیگر به رابطه های نیم بند و حتی ناخواستهِ کوتاه مدت ادامه بدهی به سرعت وارد مرحله ایی از سن خودت می شوی که فرصت پیدا کردن یک جفت که خواهان رابطه طولانی مدت با انگیزه تشکیل خانواده و داشتن فرزند باشد به سرعت کاهش خواهد یافت.

توقعات اجتماعی از زنان عامل دیگری است که این نوعِ نامشخص از رابطه زناشویی را ناسالم خواهد ساخت. زنان در همه جای دنیا بعد از 35 سالگی توسط خانواده و اجتماع تحت بازخواست عمومی قرار می گیرد که چرا شوهر پیدا نکردی؟

باید تصمیم بگیری دقیقا چه چیزی برایت مهم و اصل است. بقیه اش را با توانایی های که در زندگی عادی بروز داده ایی  پیدا خواهی کرد.

بهمن

http://www.freedigitalphotos.net

Written By
More from بهمن
تصمیم به ازدواج بعد از چهل سالگی
با سلام. در مورد ازدواج با خانمی که هم از من بزرگتر...
Read More