آشپزی برای خودم

oven baked fish

شاید خیلی از شما در فیلم ها یا قصه ها شنیده اید که یک نفر آدم مجرد می گوید: « من خودم را به شام در یک رستوران خوب دعوت کرده ام»  قرار من این نیست که از بدی یا خوبی تنهایی بگویم اما به عنوان یک آدم مجرد که مطمئن است حداقل تا مدتی تنها است می خواهم در باره آشپزی برای خودم، بگویم. آن هم در دوره و زمانه ای که یک عالم رستوران در محیط اطراف ما وجود دارند و عملاً می توانیم آشپزخانه را کاملا تعطیل کنیم.

اما تهیه بعضی غذاها به حدی ساده  و سالم است که برای تنوع هم که شده خودتان را به فروشگاه نزدیک خانه برسانید و فقط وسایل یک وعده غذا که در همان لحظه هوس کردید را تهیه کنید. این وعده غذایی  می تواند دردسر و  حتی هزینه تهیه اش از رفتن به ساندویچ فروشی محله هم کمتر باشد. کافی است به بخش گوشت فروشگاه بروید و اولین قطعه ماهی یا بسته میگو  که به چشم تان خورده است را بخرید و به خانه ببرید.

قطعه ماهی می تواند با کمی نمک و ادویه در یک کاغذ آلومینیومی پیچیده شود. شاید در حین خرید قطعه ماهی، در ضمن، دل تان خواست که  یک دانه گل کلم یا یک دسته جعفری هم بخرید . تکه ایی سیر یا پیاز، یا کمی لیمو ترش و روغن زیتون هم اگر حوصله داشتید به ماهی اضافه کنید. ماهی در اجاق با حرارت 420 درجه فقط حدود  10 دقیقه ، لازم دارد تا پخته شود.

اصلاً هم نگران تازگی آن نباشید چون مطمئناً تازه تر از غذای رستورانها خواهد بود. اغلب رستوران ها غذاهایی مثل پلو، ماکارونی و خورشت ها را یکجا و برای روزهای متمادی می پزند و به ندازه یک وعده، بسته بندی می کنند و  در یخچال یا فریزر نگه می دارند. اینطوری بدون آنکه ماجرای آشپزی مهم، وقت گیر و جدی بشود هفته ایی چند بارغذای به نظر حاضری خورده اید در حالی که آشپزی هم کرده اید.

Written By
More from امید
سربازی که رفتم اسمش را توی کلاهم نوشته بودم
بچه که بودم پائیز با انارهایش از راه می‌رسیدبزرگ تر که شدم...
Read More