چرا بعضی از زوج‌ها رابطه جنسی ندارند؟

 

هماهنگی و همراهی نقش مهمی در سکس دارد. وقتی به رستوران می‌روید، مثلا می‌دانید که  شریک زندگی تان غذای تند دوست ندارد. او هم می‌داند که شما از جاهای شلوغ و پرسر و صدا خوشتان نمی‌آید. بعد از مدتی، شما این واقعیت‌ها را دربارهٔ یکدیگر قبول می‌کنید و سعی می‌کنید به رستورانی بروید که هر دوتان را راضی نگه دارد.

داشتن یک سکس خوب محتاج هماهنگی و احترام به خواسته ها و سلیقه های شریک جنسی تان است. همان قدر که دوست ندارید در هنگام سکس کارهای تماما تکراری بکنید، باید بدانید  از انجام کدام کار‌ها پرهیز کنید. اگر بعد از یک سال، هنگام سکس هنوز باید این نکته را گوشزد کنید که .دوست ندارید مثلا گردنتان گاز گرفته شود، سکس از یک بستر لذت بخش، تبدیل به دعوا بر سر قدرت می‌شود

وقتی سکس لذتبخش نیست

جالب و لذتبخش نبودن سکس، مهم‌ترین دلیلی است که باعث می شود یک زوج با هم سکس نداشته باشند.

دلایلی زیادی وجود دارد که باعث می‌شود افراد به سکس بی اعتنا می شوند. به عنوان مثال بسیاری از افراد، عشقبازیِ قبل از آن را مسخره می‌دانند. بعضی هم بیش از حد روی ارضا شدن تمرکز می‌کنند که فقط تنها چند ثانیه از یک آمیزش پانزده دقیقه‌ای را شامل می‌شود بنا بر این در حین ماجرا، لذت واقعی نمی‌برند.

بوسیدن در ابتدای آشنایی برای یک زوج بسیار لذت بخش است، اما با گذر زمان و مخصوصا در هنگام سکس، به آن بها داده نمی شود، این باعث می‌شود هر دو نفر به اندازهٔ کافی تحریک نشوند. این نوع افراد از این واقعیت غافل هستند که بوسیدن صمیمانه‌ترین محرک جنسی است. شما شاید از دست زوج خود ناراحت یا عصبانی باشید ولی به هر حال بخواهید که با او سکس داشته باشید ولی در حین سردی رابطه، میل بوسیدن کاهش می یابد.

 وقتی که حال خوشی ندارید

لذت، مهم‌ترین بخش سکس است ولی وقتی عصبی، ناراحت، یا دلخور هستید، سخت می‌شود از سکس لذت برد. صمیمیت هم قسمت مهمی از سکس است و اگر بیش از حد روی ایفای نقش تان در سکس توجه کنید، یا حس گناه، شرم و دلواپسی داشته باشید، انگیزه جنسی تان به سرعت فروکش خواهد کرد.

وقتی تمایل جنسی بین یک زوج، یکسان نیست

احساسِِ خواستنی بودن به خودی خود جذاب است و اگر شریک جنسی شما نشان دهد که با تمام وجود از بودن در کنار شما لذت می برد سهم به سزایی برای تحریک و تمایل جنسی شما دارد. اما وقتی فردی که با او همبستر می شوید با وجود تبحر در کارش، از خود شوق و علاقه نشان ندهد طبیعی است که بعد از مدتی شما هم سرد می شوید.

شاید دلایل دیگری هم برای شما وجود داشته باشد. به هر حال بهترین راه حل گفت‌و‌گو است. صحبت کنید، از هم سوال بپرسید و به جای حرف زدن دربارهٔ چیزهایی غیرضروری، به فکر افزایش علاقه‌تان به همدیگر باشید.

Not Having Sex? 5 Reasons Why ,  Dr. Marty Klein

 http://www.huffingtonpost.com/dr-marty-klein/not-having-sex-reasons-why_b_1262378.html#s674009&title=Sex_Hurts

Dr. Marty Klein is a Palo Alto, CA sex therapist and marriage counselor. His new book from HarperCollins isSEXUAL INTELLIGENCE: What We Really Want From Sex — And How to Get It.”

Image Source

https://thoughtcatalog.com/

More from بهزاد فرضی پور
رابطه اینترنت و افسردگی
دو سوال را در نظر بگیرید. اول: شما چه کسی هستید؟ به...
Read More