سوسیس بندری و مهمانی کاملا مردانه

 بعد از سالها، به یک مهمانی کاملا مردانه دعوت شده بودم. کیک تمشکی هم پختم و با یک شراب به آنجا رفتم. برایم جالب بود بدانم  این روزها، در دلِ تورونتو، جمع مردان به چه شکل و هیبیتی می تواند باشد؟ ایا نبودن زنان و دختران، تغییری در رفتارشان ایجاد خواهد کرد؟

البته بیش از هر چیزی می خواستم بفهمم چه نوع غذا و یا حتی پیش غذا در مهمانی سِرو خواهد شد. با ناشی گری تمام زودتر از بقیه رسیدم. اولین چیزی که روی میز سالن اصلی جلب توجه می کرد یک شیشه بزرگ تکیلا بود و استکان های کوچولویی که کنارش چیده شده بود.Slide1

دوباره فکر و ذکرم رفت به اینکه این مشروب را با چه چیزی خواهند خورد و … اولین مهمان که رسید به سرعت فهمیدم که آن شب باید تجربه منحصر به فردی باشد چون مرد حدودا چهل ساله نیمه طاسی وارد شد که در دستانش دو بطری کوچک آبجو داشت ( یکی شان از قبل باز شده و نصفه بود) و پاکت چیپس نیمه بازی که مشغول خوردنش بود. آنها را به روی میز گذاشت. سادگی و تشریفاتی نبودن و حس دوستی و آشنایی که او با خود آورد با آمدن بقیه نیز ادامه یافت.

جمعیت حدودآ 20 نفره، تند و تند با شکم تقریبا خالی، تکیلاها ( یکی دو تای شان شراب و آبجو هم می خوردند) را سر کشیدندد. ترتیب شام هم به همان حالت خودمانی قبلی بود. البته من فکر نمی کردم که غذایی که در یک ظرف آلومینیومی از اشپزخانه آورده شد می تواند همه چیزی باشد که قرار است خورده شود.

غذایی که آورده شد بوی خوبی داشت. در نگاه اول به نظر یک املت سوسیس بود و به سرعت، ظرف غذا به کمک چند بسته نان و لقمه های گرفته شده خالی شد. بعد از غذا خیلی های شان که به سرعت نیمه مست شده بودند به حیاط رفتند تا سیگاری بکشند. در این بین، برایم فرصتی فراهم شد تا از میزبان در مورد غذایی که در طی 5 دقیقه تمام شد بپرسم.

سوسیس بندریpakdam-fast-food-bandari

غذای مجردی مهمانی، نوعی خوراک سوسیس  جنوبی بود که گویا طی سالهای گذشته به یکی از غذاهای سریع و بی دنگ و فنگِ در خانه مجردها، اغذیه فروشی ها و این اواخر حتی در غذاخوری مراکز تحصیلی در نقاط مختلف ایران تبدیل شد.

فرق اساسی این خوراک جنوبی ( شبیه آملت) در داشتن سیب زمینی و نداشتن تخم مرغ بود. نحوه اضافه کردن سیب زمینی، سخت ترین بخش تهیه این غذا است. شگرد اصلی در سرخ شدن و همزدن مداوم سیب زمینی ها برای حدود 15 دقیقه است. وقتی که سیب زمینی به همراه سس گوجه، ادویه جات و پیاز، کاملا سرخ، له و پخته شد، سوسیس ها به غذا اضافه می شود و همان نحوه سرخ کردن و همزدن مداوم تا آنکه سوسیس ها پخته شوند ادامه می یابد.

مهمانی مجردی فوق با اعلام برگزاری جشن تولد سوپرایز یکی از مهمانان ادامه یافت و یواش یواش فضای مردانه خودش را بیشتر نشان داد. هدیه اولی که به او رسید یک مجله پلی بوی بود. مردان دوست داشتنی و صمیمی مهمانی، احتمالا خیلی های شان یا همسر داشتند و یا معشوقه ولی در فضای کاملا مردانه مهمانی، کمی شیطنت شان گل کرده بود. در پایان عکس های دستجمعی یادگاری گرفتند و …

همه چیز سریع و خوشمزه، اجرا و مصرف شد درست مثل سوسیس بندری.

Written By
More from Saeed
آبگوشت ما بی‌گوشت بود
می گویند آبگوشت اصلی و قدیمی ایرانی، نه سیب زمینی داشت و...
Read More