آیا زنان و مردان می توانند دوست معمولی باشند

مهم نیست چقدر بحث کنم، چقدر مثال بیاورم و چه میزان از تجربه شخصی ام بگویم. در نهایت گروهی از شما قبول نخواهید کرد که  یک خانم و آقا نمی توانند با هم دوست معمولی باشند. احتمالا در حین خواندن این جمله، شما نا خودآگاه در حال انکار هستید یا لبخندی روی لب دارید.

بر طبق شهود شخصی، برای آقایان در مراحل اولیه دل بستن به خانم ها، دلائل بسیار کوچک هم کافی است. احساس عاطفی بیشتر از دوستی می تواند با بوی خوب ادکلن یک خانم به وجود آید. آن وقت، دوستی صمیمی چند ماهه یا چند ساله، ناگهان پوست می اندازد و شکل جدیدی می گیرد. از آنجا به بعد هر حرکت کوچک از طرف خانم که در چارچوب رابطهِ دوستانه ی معمولی، کاملا طبیعی است، برای مرد معنایی بسیار متفاوت پیدا می کند. مشکل اینجاست که خانم ها معمولا هیچ کدام از این حالات مردان را نمی بینند.

وقتی که نوجوان بودم خیلی عاشق پیشه بودم اما نهایتا مجبور شدم مثل خیلی از عادات دیگر، دست از سر این نوع رفتار هم بکشم. مدتی است هر وقت احساس می کنم علاقه ام به یک دختر که با او دوست هستم در حال افزایش است، فورا فرار را بر قرار ترجیح می دهم.

 گریزانم چون بدترین اتفاقی که می توانست برای یک مرد بیفتد برای من به وقوع پیوست. عاشق دوست صمیمی ام شده بودم و ماجرا تلخ تر شد وقتی پی بردم احساس دلبستگی من یکطرفه است. یادم می آید مدام در جدال تنگاتنگ احساسات و شعور خودم بودم. از طرفی در پی برآورده کردن کوچکترین خواسته های دوست خود بودم، از طرفی همیشه خودم را سرزنش می کردم. بالاخره روزی فرا رسید که جرات کردم خودم را از این عشق ایجاد شده ولی  یکطرفه برهانم.

از آن به بعد همه چیز عوض شد. خوشبختانه حالا در دو قاره ی متفاوت زندگی می کنیم. اگر شما هم عاشق دوستتان شدید یکی از راه حل ها، مهاجرت به قاره ایی دیگر می تواند باشد.

مغز زنان و مردان در بعضی موارد شبیه دو نرم افزار برنامه نویسی عمل می کتند. هر کدام قوانین خود را دارند و منطق هیچ کدام برای آن یکی کاربرد ندارد.

برای مثال  یک باور عمومی می گوید که خانم ها در باره جزئیات رابطه عاشقانه شان با دوستان خانم خود صحبت می کنند. اگر صمیمیت به یک حد خاص رسیده باشد، جزئیات رخت خواب و سکس هم وارد گفت و گو می شود. در سوی دیگر، آقایان تنها در باره  کلیات صحبت می کنند. اگر دوست یک مرد از او بپرسد سکس او چطور بود، فقط با یک جواب کوتاه خوب یا بد، قضیه را تمام می کند.

این داستان «دوست معمولی» ماندن خانم ها برای مردان، یکی از همان موارد است که ربطی به منطق ندارد، فقط نوع منطق هر کدام تان باید همسو با یکی از دو جبهه باشد، یا می پذیرید که دوستی با خانم ها ممکن است یا انکار می کنید. خواستم گفته باشم که می دانم دلائل من، تغییری در خیلی از شما ها ایجاد نخواهد کرد ولی باید می گفتم چون خیلی ها هنوز نمی دانند که  فقط دوست ماندن با زنها امکان پذیر نیست.

وبلاگ بهزاد فرضی پور

 

 

More from بهزاد فرضی پور
عزیزم خیلی دوستت دارم ولی خودم را بیشتر
ازدواج برای من همیشه مفهوم یک تعهد بلند مدت را داشته که...
Read More